شناسهٔ خبر: 67249126 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۸ هزار تُن محصول جو در بوکان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بوکان گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۸ هزار تُن محصول جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.

صاحب‌خبر -

پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۸ هزار تُن محصول جو در بوکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ مدیر جهادکشاورزی شهرستان بوکان گفت: در سال زراعی جاری در مجموع هشت‌هزار و ۶۴۰ هکتار از مزارع این شهرستان به محصول جو اختصاص یافته که از این مقدار شش‌هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت دیم و دو هزار و ۱۴۰ هکتار به صورت آبی کشت شده است.

انور امینی‌خواه، با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۸ هزار تُن محصول جو در این شهرستان برداشت شود، افزود: کشاورزان بوکانی در مزارع آبی از ارقام جو بهمن، مهتاب و در مزارع دیم از ارقام جو آبیدر، سهند و ارقام بومی استفاده کرده‌اند.

امینی‌خواه، با اشاره به آغاز خرید تضمینی جو از کشاورزان اظهار کرد: در سال‌های گذشته این محصول توسط شرکت پشتیبانی دام آذربایجان‌ غربی به صورت توافقی خریداری می‌شد اما امسال برای نخستین بار براساس مصوبه دبیرخانه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات کشاورزی به ازای هر کیلوگرم ۱۰۰ هزار ریال با سه درصد افت مفید و دو درصد غیرمفید به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی گفت: برای نخستین بار در مرکز تعاون روستایی یه‌کشه‌وه این شهرستان خرید تضمینی جو از کشاورزان صورت می‌گیرد.

امینی‌خواه اضافه کرد: کشاورزان و بهره‌برداران در صورتی که از بذرهای مرغوب، اصلاح شده و ضدعفونی شده با رعایت تاریخ مناسب کشت استفاده و به موقع با علف‌های هرز مبارزه و به توصیه‌ها و راهنمایی‌های مروجان و کارشناسان ترویج و زراعت و حفظ نباتات عمل کنند، دستیابی به تولید بالا به طور کامل امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بوکان افزود: قبل از اعلام شروع خرید تضمینی جو، قیمت این محصول در بازار به ازای هر کیلوگرم ۸۵ هزار ریال بود اما با تعیین قیمت خرید تضمینی جو در مرکز خرید این شهرستان به ۹۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم افزایش یافت.

نظر شما