شناسهٔ خبر: 67388274 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر نفت:

تولید نفت‌ خام ایران ۶۰ درصد افزایش یافت

وزیر نفت با بیان اینکه طی این چند روز درباره آمار تولید و صادرات نفت مطالبی دور از واقعیت مطرح شده است، گفت: روند تولید نفت‌ خام کشور با روی کار آمدن دولت سیزدهم ۶۰ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت نفت، جواد اوجی با بیان اینکه طی چند روز گذشته در حق دولت شهید رئیسی به‌ویژه در بخش پیشرفت‌های صنعت نفت و گاز جفا شده است، اظهار کرد: در این چند روز درباره آمار تولید و صادرات نفت مطالبی بیان شد که دور از واقعیت است.

وی افزود: امروز در نشست هیئت دولت آمارهای مربوط به تولید و صادرات نفت را ارائه کردم؛ آمارها ماهانه و در قالب گزارش‌هایی به مقام‌های بلندپایه نظام و کشور، ازجمله رهبر انقلاب، سران سه قوه و برخی رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شوند.

وزیر نفت با اشاره به میانگین تولید نفت در سال‌های مختلف عنوان کرد: در سال ۱۳۹۸ میانگین تولید نفت خام ایران روزانه ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار بشکه بود که در سال ۱۳۹۹ این عدد به روزانه ۲ میلیون و ۱۰۶ هزار بشکه و در خرداد ۱۴۰۰ هم به روزانه ۲ میلیون و ۱۰۷ هزار بشکه رسید.

اوجی تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت شهید رئیسی، تولید نفت به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه و پس از آن در سال ۱۴۰۱ به میانگین ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه و در سال ۱۴۰۲ به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسید و در سال ۱۴۰۳ تاکنون میانگین تولید نفت خام کشور ۳ میلیون و ۵۷۰ هزار بشکه بوده است.

وی تأکید کرد: این آمارها همان گزارش‌هایی است که ما ماهانه ارسال می‌کنیم و تهیه‌کنندگان آن مسئولیتی ۱۰ ساله دارند؛ گزارش‌های ماهانه نشان می‌دهد که روند تولید نفت ۶۰ درصد افزایش داشته است.

نظر شما