شناسهٔ خبر: 67068316 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اختصاص ۳۵۰ هزار هکتار از دیمزار‌های آذربایجان‌غربی به طرح جهش تولید

۳۵۰ هزارهکتار از دیمزار‌های آذربایجان‌غربی زیر پوشش طرح جهش تولید قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

اختصاص ۳۵۰ هزار هکتار از دیمزار‌های آذربایجان‌غربی به طرح جهش تولید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکزمهاباد؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی

با اشاره اجرای طرح جهش تولید در 350 هزار هکتار از اراضی استان گفت: از مجموع ۳۵۰ هزار هکتار از مزارع زیر پوشش ابلاغی طرح جهش تولید در دیمزارها، ۲۶۷ هزار و ۴۹۵ هکتار زیرکشت محصول گندم، ۳۳ هزار و ۴۵۴ هکتار زیر کشت جو، ۳۶ هزار و ۸۰۲ هکتار زیر کشت نخود و یکهزار و ۶۴۳ هکتار هم زیرکشت عدس قرار گرفته است.

خسرو شهبازی افزود: در این طرح همچنین حدود ۳۶۰ هکتار به دانه روغنی گلرنگ، ۸۰۰ هکتار به دانه روغنی کاملینا، هشت هزار و ۷۴۵ هکتار به علوفه و ۷۰۱ هکتار به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

شهبازی، با بیان اینکه اجرای طرح جهش تولید در استان امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد رشد دارد، افزود: این طرح با مشارکت ۳۴ هزار و ۲۵۸ کشاورز در دیمزار‌های استان اجرا شده است.

وی اظهار کرد: عملیات به زراعی شامل حفظ بقایای ۳۰ درصدی، کشت عمود بر جهت شیب، کشت مستقیم بدون شخم و تبدیل آیش زرد به سبز بوده که ۱۹۷ هزار هکتار در قالب کشاورزی حفاظتی در اراضی دیم زیر پوشش طرح جهش تولید اجرا شده است.

شهبازی، با بیان اینکه این طرح در ۱۸ شهرستان استان در سطح یکهزار و ۶۹۹ روستا به غیر از شهرستان چهار برج اجرا می‌شود، گفت: بیشترین سطح کشت با ۷۷ هزار و ۴۲۸ هکتار، مربوط به شهرستان بوکان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: این طرح به منظور استفاده از ظرفیت دیمزار‌های استان با هدف پایداری تولید و افزایش تنوع محصول در اراضی دیم در استان اجرا شده است.

شهبازی افزود: کاهش سطح زیر کشت غلات و افزایش سطح زیرکشت حبوبات، گیاهان علوفه‌ای و دانه‌های روغنی در دیمزار‌ها از برنامه‌های این سازمان است.

 

 

نظر شما