شناسهٔ خبر: 66991189 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تکمیل ۵۰۰ کلاس درس تا پایان شهریور در آذربایجان‌غربی

۵۰۰ کلاس درس تا پایان شهریور در آذربایجان‌غربی تکمیل شده و به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

تکمیل ۵۰۰ کلاس درس تا پایان شهریور در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تلاش قابل توجه صورت گرفته در راستای ارتقای شاخص های آموزشی در استان در مدت فعالیت دولت سیزدهم گفت: در این مدت بیش از یکهزار و ۶۰۰ کلاس درس احداث شده که از این تعداد یکهزار و ۱۰۰ کلاس به تکمیل شده و 500 کلاس دیگر نیز تا شهریور تکمیل خواهد شد.

محمدصادق معتمدیان افزود: یکی از مطالبات مردم، تأمین فضای آموزشی بوده چراکه در سرانه های آموزشی وضعیت مناسبی نداشتیم و همواره بین سه استان از نظر سرانه فضای آموزشی در بدترین وضعیت در کشور قرار داشتیم.

معتمدیان، با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ و در آذربایجان‌غربی ۴.۲ مترمربع است، اظهارکرد: هنوز با وجود طرحهای اجرا شده در دولت سیزدهم، یک متر کمتر از سرانه کشوری هستیم که باید این رقم را ارتقا یابد.

وی گفت: این سرانه در برخی شهرستانها کمتر از یک متر است و در بعضی دیگر نیز به بالای پنج متر می رسد که نامتوازن بودن در توزیع زیرساختهای آموزشی در استان را نشان        می دهد.

استاندار آذربایجان‌غربی، با اشاره به رویکرد جدی دولت سیزدهم در راستای توازن بخشی درحوزه های مختلف به ویژه فضاهای آموزشی اضافه کرد: به همین منظور در سفرهای شهرستانی میزان نیاز مناطق مختلف به کلاسهای درسی احصا شد و با برنامه ریزی صورت گرفته ابتدا رسیدن به میانگین استانی و سپس به میانگین ملی ۵.۲ درصدی را هدف گذاری کرده ایم.

معتمدیان افزود: با تلاش سازمان نوسازی مدارس و همکاری دیگر نهادها، به ساخت پروژه های این بخش سرعت داده شده و تا شهریور امسال هم ۵۰۰ کلاس درس دیگر به اتمام      می رسد.

استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین بیش از یکهزار کلاس درس نیمه تمام در استان وجود دارد که اجرایی شده و با تأمین منابع ملی و استانی و سایر ظرفیتهای قانونی تلاش می شود که جهش و شتاب بیشتری در تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی در استان داشته باشیم.

نظر شما