شناسهٔ خبر: 66990905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساخت بیش از ۱۶۰۰ کلاس در دولت سیزدهم در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: از بیش از یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دست ساخت در دولت سیزدهم در استان ،یک هزار و ۱۰۰ کلاس تکمیل شده است.

صاحب‌خبر -

ساخت بیش از ۱۶۰۰ کلاس در دولت سیزدهم در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تلاش قابل توجه صورت گرفته در راستای ارتقای شاخص های آموزشی در استان درمدت فعالیت دولت سیزدهم، گفت: در این مدت احداث بیش از یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در استان آغاز شده که یک هزار و ۱۰۰ کلاس به اتمام رسیده و ۵۰۰ کلاس دیگر نیز تا شهریور تکمیل می شود.

محمدصادق معتمدیان افزود: با توجه به اینکه در سرانه های آموزشی وضعیت مناسبی نداشته و همواره بین سه استان با بدترین وضعیت از نظر سرانه فضای آموزشی در کشور قرار داشتیم، یکی از مطالبات بحق مردم، تامین فضای آموزشی بوده است.وی همچنین با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ مترمربع و در آذربایجان غربی ۴.۲ مترمربع است، خاطرنشان کرد: هنوز با وجود طرح های اجرا شده در دولت سیزدهم، استان در موقعیتی با یک متر کمتر از سرانه کشوری قرار دارد که باید این رقم را ارتقاء بخشیم.

استاندار آذربایجان غربی افزود: سرانه فضای آموزشی در برخی از شهرستان ها کمتر از یک متر بوده و در بعضی دیگر نیز به بالای پنج متر می رسد که نامتوازن بودن توزیع زیرساخت های آموزشی در استان را نشان می دهد. معتمدیان همچنین با اشاره به رویکرد جدی دولت سیزدهم در راستای توازن بخشی در حوزه های مختلف به ویژه فضاهای آموزشی، اضافه کرد: به همین منظور در سفرهای شهرستانی میزان نیاز مناطق مختلف به کلاس های درسی احصاء شده و با برنامه ریزی صورت گرفته، ابتدا رسیدن به میانگین استانی و سپس به میانگین ملی ۵.۲ مترمربع را هدف گذاری کرده ایم.

وی در ادامه افزود: در این راستا پروژه های زیادی در دولت سیزدهم اجرایی شده و تا شهریور ماه بیش از یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس تکمیل می شود که از این تعداد یک هزار و ۱۰۰ کلاس در شهرستان های مختلف به ویژه شهرهای دارای سرانه پایین، احداث شده است.استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: با تلاش سازمان نوسازی مدارس و همکاری دیگر نهادها، به پروژه های این بخش سرعت لازم بخشیده شده و تا شهریور امسال ۵۰۰ کلاس درس باقیمانده به اتمام می رسد.

معتمدیان در پایان افزود: بیش از یک هزار کلاس درس نیمه تمام نیز داریم که اجرایی شده و با تامین منابع ملی و استانی و از سایر ظرفیت های قانونی، تلاش می شود که جهش و شتاب بیشتری را در تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی در استان داشته باشیم.

نظر شما