شناسهٔ خبر: 66987886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار آذربایجان غربی:

۵۰۰ کلاس درس در آذربایجان‌غربی به بهره برداری می‌رسد

المیرا عسگری زاده

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تا شهریور ماه امسال، ۵۰۰ کلاس درس در استان به بهره برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

محمد صادق معتمدیان ۱۳ خردادماه در آئین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه حضرت مریم در ارومیه ضمن تسلیت سالگرد ارتحال امام (ره) و واقعه قیام ۱۵ خرداد، با بیان اینکه عملیات اجرایی بیش از یک هزار کلاس درس نیمه تمام نیز آغاز شده است، گفت: تلاش می کنیم جهش و شتاب بیشتری را در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه آموزشی استان داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه متاسفانه توازن در توزیع زیرساختهای آموزشی در سطح استان وجود ندارد، گفت: توسعه متوازن در بخشهای مختلف و تامین فضای آموزشی از تاکیدات و اولویتهای دولت است که در راستای عمل به این سیاست دولت، طی سفرهای شهرستانی نیازهای فضای آموزشی استان احصا شده است.

استاندار، تامین فضای آموزشی را یکی از مطالبات مردم استان اعلام کرد و افزود: آذربایجان غربی جزو استانهایی است که وضعیت مناسبی در سرانه های آموزشی نداشت و طی دو سال اخیر جزو ۳ استان اول در کمبود سرانه فضای آموزشی بودیم. 

معتمدیان با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی کشور ۵.۲ مترمربع است و این سرانه در استان ۴.۲ مترمربع است، افزود: در حال حاضر یک متر مربع از سرانه فضای آموزشی کشور فاصله داریم. 

استاندار ادامه داد: در تلاشیم در گام اول سرانه فضاهای آموزشی شهرستانها به میانگین استانی و در گام دوم این سرانه را به میانگین کشوری برسانیم. 

انتهای پیام

نظر شما