شناسهٔ خبر: 67388299 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دور دنیا

تحرکات ارزی تازه از دبی؛ عربستان آس رو کرد/ قیمت‌ها فریز شدند

اقتصادنیوز:‌ بازار ارز تهران در پایان معاملات امروز شاهد ثبات قیمت ها نسبت به روز گذشته و قیمت لیر ترکیه هم با حفظ این روند 1850 تومان در میان معامله گران خرید و فروش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، عربستان همچنان در مسیر رویاپردازی های خود قدم می بردارد و هر از چندی رونمایی از طرحی جدید در این کشور به نقل محافل رسانه های جهان تبدیل می شود. مانند امروز که خبری درباره تبدیل شدن این کشور به بزرگترین بازار ساخت و ساز جهان حسابی مورد توجه قرار گرفت. بر اساس گزارشی که گروه مشاوره املاک و مستغلات نایت‌فرانک اخیرا منتشر کرده، کل ارزش تولیدات حوزه ساخت وساز عربستان تا پایان سال 2028 به 181.5 میلیارد دلار خواهد رسید که تقریبا 30 درصد بیشتر از سطوح 2023 است.

اکثر این ساخت‌وساز مربوط به املاک اقامتی و ابرپروژه‌های این کشور می‌شود که در واقع بخشی از فرایند طرح توسعه شاهزاده محمد بن سلمان در راستای گذار عربستان از اقتصاد وابسته به نفت است. براساس گزارش اکوایران،‌ طرحی که به چشم‌انداز 2030 مشهور است  و برای موفقیت نیازمند افزایش جمعیت و همچنین هجوم گردشگران خارجی است. این سرمایه‌گذاری قابل توجه در تحول پادشاهی در قلب چشم انداز 2030 قرار دارد و همچنین موقعیت پادشاهی را به عنوان یک مرکز جهانی گردشگری، بازرگانی و تجارت تقویت خواهد کرد. روندی که البته نمی توان پایانی بر آن متصور بود و با آماده شدن عربستان برای میزبانی اکسپو جهانی در سال 2030 - و احتمالاً جام جهانی در سال 2034 - پایتخت این کشور به نقطه کانونی تحولات حوزه ساخت وساز تبدیل شده است.

مرور آخرین وضعیت بازار املاک در عربستان فرصتی را فراهم کرد تا نگاهی به آخرین قیمت واحد پول رسمی این کشور و سایر ارزها در بازار ارز تهران بیندازیم.

پایان معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از روند نزولی قیمت‌ها نسبت به دو روز گذشته داشته است،‌ روندی که به عقیده معامله‌گران بازگشت دوباره قیمت ها به مسیر کاهشی امری طبیعی است؛‌ چرا که افزایش قیمت ها در دو روز آغازین هفته نشانگر تغییر روند بازار نبوده است و می توان از آن به عنوان واکنش هیجانی به رکود طولانی مدت بازار و ثبات قیمت ها یاد کرد. روندی که البته امروز هم برای دلار تکرار شد و این اسکناس آمریکایی نیمه دوم معاملات در محدوده رنج قرار گرفت.

قیمت ریال عربستان امروز 6 تیر 1403

امروز قیمت ریال عربستان در بازار ارز تهران تغییری را نسبت به روز گذشته تجربه نکرد و 17330 تومان قیمت گذاری شد.

آخرین قیمت دینار عراق امروز

دینار عراق پیام آور خبر جدیدی برای معامله گران نبود و با حفظ ثبات و پافشاری بر نرخ روزهای گذشته هفته را به پایان رساند. هر دینار عراق در پایان معاملات امروز 45 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

قیمت امروز درهم امارات در بازار

درهم امارات در حالی شاهد به پایان رسیدن مبادلات ارزی در بازار تهران بود که رشد 13 تومانی را تجربه کرد. هر درهم در عصر امروز و در حالی که بازار بسته شده بود، 16564 تومان ارزش گذاری شد.

نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا هم بدون تغییر نسبت به روز گذشته، 3.67 بود.

امروز اما نام امارات در بازار ارز تهران نه برای قیمت آن بلکه برای انتشار خبری درباره تزریق بازارساز در بازار ارز دبی مورد توجه معامله گران قرار گرفت. 

برخی از فعالان بازار ارز مدعی شدند علت افت قیمت دلار و عدم پیشروی آن ناشی از ورود بازارساز و تزریق درهم روزانه 200 میلیون درهم در بازار دبی است و به دلیلی اینکه دلار 60 هزار تومانی خط قرمز بانک مرکزی محسوب می شود،‌ تا فردای انتخابات خبری از افزایش قیمت نخواهد بود. 

به عقیده این گروه علت این مداخله افزایش قیمت دلار، سقوط ۵ درصدی بیت‌کوین و افزایش تقاضای تتر و دلار است‌. در پی این تغییر مسیر قیمت دلار در بازار تهران و هرات در معاملات امروز شیب نزولی را تجربه کرد و به نیمه پایینی کانال 60 هزار تومان رسید. درهم امارات هم در 16 هزار و 490 تومان به کار خود پایان داد.

قیمت درهم امارات

نرخ امروز ریال عمان

امروز قیمت ریال عمان هم روندی جز افزایش را در پیش نگرفت، هر ریال در پایان مبادلات ارزی 158490 تومان نرخ گذاری شد تا رشد قیمت 40 تومانی را نسبت به آنچه در معاملات روز گذشته تجربه کرده بود، داشته باشد.

قیمت لیر ترکیه در بازار

معاملات بازار ارز تهران برای لیر ترکیه در حالی امروز سپری شد که ثبات را تجربه کرد. هر لیر امروز 1850 تومان خرید و فروش شد.

نرخ برابری لیر ترکیه و اسکناس آمریکایی هم امروز در بازار به 0.031 رسید.

لیر ترکیه

آخرین قیمت درام ارمنستان

امروز قیمت درام ارمنستان در بازار ارز تهران تغییر چندانی را تجربه نکرده بود و به اصطلاح اهالی بازار رنج بود، واحد پول رسمی کشور ارمنستان در حالی 157 تومان مبادله شد.

نرخ منات آذربایجان امروز

امروز قیمت منات آذربایجان در بازار ارز تهران هم شیب نزولی را تجربه کرده است و با تجربه رشد 10 تومانی نسبت به روز گذشته، 35760 تومان خرید و فروش شد.

منات آذربایجان

قیمت لاری گرجستان در بازار

امروز همچنین قیمت لاری گرجستان در بازار ارز تهران پیشروی کرده است و با افزایش ارزش 120 تومانی که داشته است، 21670 تومان خرید و فروش شد.

نرخ امروز بات تایلند

در تایلند اما شرایط خلاف کشورهای مرور شده کاهشی بود و هر بات در حالی بازار امروز را به پایان رساند که افت قیمت 11 تومانی را تجربه کرده و 1648 تومان معامله شد.

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی هم ثبات را تجربه کرد و در عصر امروز به 12910 تومان رسید تا در مقایسه با روز گذشته تغییری را تجربه نکرده باشد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از نوسان قیمت ها در دامنه رنج و ثبات دارد و به جز برخی از ارزها که افزایش نه چندان محسوسی را تجربه کردند، سایر قیمت ها بدون تغییر ماندند.

نظر شما