شناسهٔ خبر: 67242620 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسئول صهیونیست: نصرالله برجبهه شمالی اسرائیل حکومت می‌کند

یک مسئول صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی با هجمه تند ضد نتانیاهو و سایر مقامات این رژیم تاکید کرد نصرالله بر جبهه شمالی حکومت می‌کند و اسرائیل هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که بعد از تشدید عملیات‌های حزب الله علیه صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی، انتقادات مسئولان و محافل رژیم اشغالگر از کابینه و ارتش این رژیم به خاطر هرج و مرج و آشفتگی عمیقی که جبهه شمالی گرفتار آن شده، شدت یافته است، روزنامه عبری هاآرتص در واکنش به سفر «آموس هوکشتاین» فرستاده جنجالی آمریکا به اراضی اشغالی و بیروت با هدف برقراری آتش بس در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی اعلام کرد: تلاش‌های هوکشتاین بیهوده است؛ زیرا اولین و اصلی‌ترین شرط حزب الله برای متوقف کردن عملیات‌های آن در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) توقف جنگ در غزه است. بنابراین توافق آتش بس با حزب الله از غزه می‌گذرد و هیچ راه دیگری در این زمینه وجود ندارد.

از طرف دیگر مقامات محلی رژیم صهیونیستی در شهرک‌های هم مرز با لبنان به خطرات بزرگی که علیه این شهرک‌ها وجود دارد اشاره و اعلام کردند ساکنان آنها نمی‌توانند به خانه‌های خود برگردند.

نصرالله برای جبهه شمالی اسرائیل تصمیم می‌گیرد

«دیوید آزولای» رئیس موسسه موسوم به شورای محلی در شهرک المطله در گفتگو با رادیو رژیم صهیونیستی گفت: کسی که تصمیم می‌گیرد در شمال اسرائیل چه اتفاقی بیفتد (سید) حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله و حزب او است.

وی افزود: کابینه اسرائیل تمایلی برای جنگ گسترده با حزب الله ندارد و جنگ در شمال به شکل یک طرفه اداره می‌شود، یعنی توسط حزب الله؛ جایی که حزب الله به ما حمله می‌کند و ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

این مسئول صهیونیست در ادامه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را مورد هجمه قرار داده و گفت: رهبران اسرائیل از تصمیم گیری می‌ترسند.کابینه اسرائیل باید از خواب بیدار شود، قبل از اینکه خیلی دیر شود.

حزب‌الله اقتصاد اسرائیل را در شمال تعطیل کرده است

از سوی دیگر روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت در گزارشی به خسارت‌های جبهه شمالی فلسطین اشغالی در نتیجه عملیات‌های حزب الله اشاره و تاکید کرد: موشک‌های حزب‌الله خسارات قابل توجهی به بخش تجارت و گردشگری در شهر صفد که یکی از مقاصد اصلی توریست‌ها محسوب می‌شد و بازارهای آن همیشه شلوغ بود وارد کرده است، در حالی که کابینه اسرائیل از پرداخت غرامت به ساکنان این شهر خودداری می‌کند.

این رسانه صهیونیستی افزود: فروشگاه‌های شهر صفد به دلیل کمبود مشتری و گردشگر تعطیل شده‌اند و کابینه اسرائیل به طور کامل این شهر را رها کرده است. علاوه بر آن شرکت‌ها در شهر صفد ماهانه بین 5000 تا 8000 دلار خسارت می‌دهند، در حالی که همچنان موظف به پرداخت اجاره، مالیات و پول برق هستند.

یدیعوت آحارانوت تصریح کرد: در بخش گردشگری هم نمایشگاه‌ها که محصولات مختلفی را عرضه می‌کردند، تعطیل شده‌اند؛ زیرا دائماً صدای آژیر خطر در مجاورت بیش از 300 نمایشگاه که در شهر صفد وجود دارد به صدا در می‌آید. نمایشگاه‌ها یکی از منابع اصلی درآمدها در شهر صفد محسوب می‌شدند.

این روزنامه صهیونیستی تاکید کرد: موشک‌های حزب‌الله منجر به سوختن بیش از 58 هزار دونم از جنگل‌ها در بلندی‌های جولان و منطقه الجلیل شده است.

اسرائیل نمی‌تواند با موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله مقابله کند

علاوه بر آن «اسحاق برک» ژنرال ذخیره ارتش صهیونیستی و مسئول سابق رسیدگی به شکایات نظامیان این رژیم اعتراف کرد که اسرائیل با یک شکست راهبردی مواجه است.

این ژنرال صهیونیست در گفتگو با رادیو رژیم اشغالگر اعلام کرد: هرگونه تصمیم نتانیاهو برای حمله به لبنان، یک فاجعه مرگبار برای اسرائیل به همراه خواهد داشت و ما نمی‌توانیم در برابر موشک‌ها و پهپادهای حزب الله بایستیم.

وی افزود: علاوه بر آن جنگ با لبنان ناگزیر به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل می‌شود که در آن روزانه ده‌ها یا حتی هزاران موشک و پهپاد به سمت ما شلیک خواهد شد. سوال این است که اسرائیل در این شرایط واقعاً چه کاری می‌تواند بکند. در حال حاضر وضعیت برای ساکنان شهرک‌های شمالی به شدت شوکه کننده است و جنگ غزه تنها به نفع نتانیاهو ادامه دارد.

اسحاق برک تصریح کرد: ما ظرف 20 سال ظرفیت ارتش اسرائیل را به شدت کاهش داده‌ایم؛ تا جایی که این ارتش نمی‌تواند حتی حماس را شکست دهد. آنچه که امروز در رفح در جنوب غزه اتفاق می‌افتد مایه شرمساری است. در واقع این ارتش اسرائیل نیست که با حماس می‌جنگد، بلکه حماس است که در جاده‌ها برای نیروهای اسرائیلی کمین درست می‌کند و آنها را می‌کشد.

انتهای پیام/

نظر شما