شناسهٔ خبر: 67249980 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

جنگ اسرائیل با حزب‌الله ممکن است، منجر به حمله ایران شود

فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی گفت که جنگ رژیم اسراییل با حزب‌الله ممکن است منجر به حمله ایران شود؛ حمله‌ای که این رژیم توان مقابله با آن را نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا گفت که جنگ گسترده رژیم اسراییل با حزب الله لبنان ممکن است منجر به حمله ایران به رژیم اسرائیل شود.

به گزارش روزنامه اسراییل «هاآرتص»، «عاموس هوکشتاین» گفت که جنگ رژیم اسراییل با حزب الله لبنان ممکن است منجر به حمله ایران به اسرائیل شود؛ حمله ای که این رژیم توان مقابله با آن را نخواهد داشت.

منابع خبری روز دوشنبه گزارش دادند که هوکشتاین به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است.

وی برای گفت وگو درباره تحولات در مرزهای فلسطین اشغالی و لبنان سلسله دیدارهایی را با مقامات رژیم اسراییل داشت.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسراییل در بیانیه ای اعلام کرد که وی روز گذشته (دوشنبه) در دفتر نخست وزیری در قدس غربی با فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار کرد.

هوکشتاین امروز سه شنبه وارد بیروت شد و سپس با ژنرال «جوزف عون» فرمانده ارتش و «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

او قرار است همچنین با «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان دیدار کند.

هوکشتاین پس از ورود به بیروت گفت: آتش بس در نوار غزه جنگ را به پایان می رساند و بستر را برای راه حل های دیپلماتیک باز می کند.

وی ادامه داد: این امر ممکن است که به درگیری در طول خط آبی (خط ترسیم شده سازمان ملل در مرز لبنان و فلسطین اشغالی) پایان دهد.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا  اضافه کرد: درگیری میان حزب‌الله و اسرائیل برای مدت طولانی ادامه داشته است و باید راه‌حل‌های قاطعی در این زمینه ایجاد شود.

وی گفت که هدف از مذاکراتش در بیروت و سرزمین های اشغالی جلوگیری از تنش بیشتر است و آتش بس در غزه می تواند به درگیری پایان دهد.

هوکشتاین سپس همانند سایر مقامات آمریکایی توپ را در زمینه آتش بس به زمین جنبش حماس انداخت و گفت: اگر حماس خواهان آتش بس در نوار غزه است، باید توافق مربوط به آن را قبول کند.

جنبش حماس اخیرا ملاحظات و دیدگاههای خود درخصوص طرح «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا برای آتش بس در نوار غزه و مبادله اسیران را به میانجیگران اعلام کرد اما رژیم اسراییل هنوز به طور مشخص و واضح پاسخی به این طرح نداده است.

این اظهارات هوکشتاین در حالی مطرح می شود که حزب الله لبنان از آغاز جنگ تاکنون هرگونه توقف نبرد با رژیم صهیونیستی در مرز لبنان و فلسطین اشغالی را در گروی توقف جنگ این رژیم علیه نوار غزه دانسته است.

از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز در این باره گزارش داد که با گذشت بیش از هشت ماه از درگیری با حزب الله لبنان که در ابتدای جنگ به عنوان یک مساله ثانویه مورد توجه بود، اکنون به تهدیدی اصلی برای اسرائیل اسراییلی تبدیل شده است. حزب الله با موشک‌های خود شمال سرزمین های اشغالی را به آتش کشیده و ده‌ها هزار اسراییلی را به عنوان اسیر گرفته است.

این روزنامه افزود که برآورد دستگاه‌های امنیتی این است که طی سه ماه بتوانند یک راهکاری را برای مقابله با پهپادهای حزب‌الله پیدا کنند، زیرا ارتش به صنایع نظامی اختیارات داده تا این مشکل را حل کنند. ارتش همچنین توپخانه های خود را مستقر خواهد کرد و سامانه گنبد آهنین را بهبود می‌بخشد تا با این مساله مقابله کند، با این وجود انتظار نمی‌رود که با پهپادی حزب الله مقابله کامل انجام شود.

حزب‌الله در چندماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم اسراییل در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس اسراییلی های شهرک‌نشین در این مناطق شده است. تاکنون ده‌ها هزار اسراییل از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

 

منبع: ایرنا

نظر شما