شناسهٔ خبر: 67276060 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قنادباشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ماشین جنگ صهیونیست‌ها در باتلاق فرو رفته است

کارشناس سیاست خارجی گفت: صهیونیست‌ها ناگزیرند جنگ را پایان دهند.

صاحب‌خبر -

جعفر قنادباشی کارشناس سیاست‌خارجی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران درباره افزایش استعفا‌ها در کابینه صهیونیست‌ها گفت: استعفا‌ها به این دلیل است که معتقدند نتانیاهو به اهدافش نمی‌رسد.

وی ادامه داد: با کشتاری که راه انداختند، چند اسیر را آزاد کردند. این اقدام را نتانیاهو موفقیت برای خود می‌داند، اما کابینه موفقیت نمی‌دانند و معتقدند ماشین جنگ صهیونیست‌ها در باتلاق فرو رفته است.

قنادباشی ادامه داد: آمریکایی‌ها پیش‌نویس قطعنامه‌ای را دادند و تصویب کردند. اکنون یک قطعنامه جدید در شورای امنیت وجود دارد. بن‌بست مقابل صهیونیست‌ها به بن‌بستی ناگشودنی تبدیل شده است و دیگر امیدی ندارند که شورای امنیت از آن‌ها طرفداری کند.

کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها ناگزیرند جنگ را پایان دهند، اظهار کرد: البته نتانیاهو پایان جنگ را پایان دولت خود می‌داند و برای همین تسلیم نمی‌شود، اما اعضای کابینه سیاسی به این نتیجه رسیدند که او باید جنگ را پایان دهد.

او ادامه داد: سفر بلینکن به سرزمین‌های اشغالی می‌تواند حامی پیام‌های صریح آمریکا مبنی بر ضرورت پایان جنگ باشد.  بلینکن در سفر‌های قبلی هر زمان که در سرزمین‌های اشغالی حاضر می‌شد مهلتی به نتانیاهو می‌داد و او هم از آمریکایی‌ها می‌خواست که مهلت دهند تا به اهداف خودش برسد. اما به نظر نمی‌رسد این بار وزیر خارجه آمریکا با پیام مثبت به فلسطین اشغالی رفته باشد.

قنادباشی گفت: بلینکن  به دنبال آن است که خواست آمریکایی‌ها را به گوش صهیونیست‌ها  برساند و جنگ هر چه سریعتر به پایان برسد.

نظر شما