شناسهٔ خبر: 67233820 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیش از سفر به لبنان؛

فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا با نتانیاهو دیدار کرد

تهران - ایرنا - فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه پیش از سفر به بیروت با مقامات رژیم صهیونیستی از جمله «بنیامین نتانیاهو»‌ نخست وزیر این رژیم دیدار و درباره تحولات شمال سرزمین های فلسطین اشغالی گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری رای الیوم،‌ «‌آموس هوکشتاین» فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا امروز وارد تل آویو شد و برای گفت و گو درباره تحولات در مرزهای فلسطین اشغالی و لبنان سلسله دیدارهایی را با مقامات رژیم صهیونیستی داشت.

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» امروز در دفتر نخست وزیری در قدس غربی با فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد.

این بیانیه اضافه کرد که در این دیدار « رون دیرمر» وزیر امور راهبردی، «تساحی براورمن» رئیس ستاد نخست وزیری، سرلشگر « رومن گوفمن » مشاور نظامی نخست وزیر، « اوویر والک» مشاور سیاست خارجی و «استفانی هالیت» کاردار سفارت آمریکا در اسرائیل شرکت داشتند.

این بیانیه به مسائل و جزئیات مطرح شده در این دیدار اشاره ای نکرد.

براساس اعلام رسانه های رژیم صهیونیستی این فرستاده دولت آمریکا قرار است فردا ( سه شنبه) برای انجام ماموریتی با هدف کاهش تنش‌ها در مرزهای لبنان و سرزمین های اشغالی فلسطین به بیروت سفر کند.

پیشتر دفتر رئیس رژیم صهیونیستی در بیانیه ای گفته بود که «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم امروز دوشنبه با آموس هوکشتاین هماهنگ کننده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور زیرساخت های جهانی و امنیت انرژی دیدار کرد. بر اساس این بیانیه، دو طرف در مورد حملات و پرتاب موشک‌های مستمر از سوی حزب‌الله به سمت شهرک ها و شهرهای شمال اسرائیل (شمال سرزمین های اشغالی فلسطین) گفت و گو کردند.

آنها همچنین در مورد ضرورت فوری آزادی همه اسیران صهیونیست در غزه گفت و گو کردند. هرتزوگ تاکید کرد که این اولین اقدام اساسی در حل مسائل مطروحه است.

همچنین تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا با « یوآو گالانت» وزیر جنگ و « بنی گانتس» رهبر حزب اتحاد رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

در هفته‌های اخیر، «خط آبی» که لبنان و سرزمین های اشغالی فلسطین را از هم جدا می‌کند، شاهد افزایش تنش های قابل‌توجه بین حزب الله و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است که آمریکا بارها خواستار مهار این تنش ها شده است.

لبنان و رژیم اسرائیل در اکتبر ۲۰۲۲ با میانجیگری هوکشتاین فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا توافقنامه ای را برای تعیین مرزهای دریایی امضا کردند که حزب الله در آن زمان آن را پیروزی بزرگ برای دولت، مردم و مقاومت لبنان دانست.

به گزارش ایرنا، حزب‌الله در چندماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است. تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

نظر شما