شناسهٔ خبر: 67312363 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

مقصران جنگ اوکراین مشخص شد/2 عامل تحریک تنش در کی‌یف

اقتصادنیوز: رهبر حزب راست افراطی «اصلاحات بریتانیا» تأکید کرد، غرب با توسعه ناتو و اتحادیه اروپا به سمت شرق، جنگ در اوکراین را تحریک کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نایجل فاراژ که از سیاستمداران جنجالی انگلیس است و ریاست حزب اصلاحات را بر عهده‌ دارد و پیش از این هم نماینده  پارلمان اروپا بوده و هم نقش مهمی در کمپین بریگزیت در سال ۲۰۱۶ داشت، شامگاه جمعه در بی‌بی‌سی اظهار کرد: در اوایل سال ۲۰۱۴ به پارلمان اروپا گفته بودم که در اوکراین جنگ خواهد شد.

به نقل از فیگارو، با نزدیک‌شدن به انتخابات قانون‌گذاری در ۴ ژوئیه در انگلستان، جناح راست افراطی بریتانیا در نظرسنجی‌ها با نزدیک‌شدن یا حتی پیشی‌گرفتن از حزب حاکم محافظه‌کار، اوج را تجربه می‌کند.

این سیاست‌مدار انگلیسی که با انتقادهای بسیاری امروز شنبه روبه‌رو شد، عنوان کرد: بدیهی به نظر می‌رسید که گسترش ناتو و اتحادیه اروپا به سمت شرق به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دلیلی بدهد تا به مردم خود بگوید آنها دوباره با ما کار دارند و وارد جنگ می‌شوند.

وی در این برنامه با بیان اینکه پوتین را به‌عنوان یک شخص دوست ندارد؛ اما او را به‌عنوان «اپراتور سیاسی» تحسین می‌کند، می‌افزاید: یک‌لحظه صبر کنید، ما باعث این جنگ شدیم! البته این تقصیر او (ولادیمیر پوتین) است. او کاری را که ما انجام دادیم بهانه کرد.

 

نظر شما