شناسهٔ خبر: 67245048 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

روزنامه هاآرتص: حزب الله بر شمال اسرائیل حکومت می کند

در حالی که حملات گسترده حزب‌الله لبنان به شهرک‌ها و پایگاه‌های صهیونیستی ادامه دارد و تل‌آویو توانایی مقابله با این حملات را ندارد، رسانه‌های عبری گزارش دادند که حزب‌الله لبنان بر شمال اراضی اشغالی حکومت می‌کند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)  به دنبال سفر «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا که متولد اراضی اشغالی است و در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت کرده است، به منطقه با هدف ایجاد یک توافق بین لبنان و رژیم صهیونیستی برای ممانعت از جنگ فراگیر، روزنامه هاآرتص نوشت: تلاش‌های هوکشتاین بی‌فایده است چرا که حزب‌الله لبنان از شرط اول و اصلی خود درباره توقف جنگ غزه در ازای توقف جنگ در شمال کوتاه نمی‌آید. توافق با حزب‌الله از مسیر غزه می‌گذرد.

 

این در حالی است که روسای شهرک‌های شمال اراضی اشغالی از پیام‌هایی که از طریق واتساپ دریافت کرده‌اند، غافلگیر شدند.

 

وبگاه روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت در این پیام‌ها که به ادعای آنها از سوی حزب‌الله لبنان فرستاده شده خطاب به شهرک نشینان شمال گفته شده؛ بدانید که در ماه سپتامبر به خانه‌های خود باز نخواهید گشت و تا زمانی که تجاوز شما علیه نوار غزه ادامه دارد هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد.

 

«آویخای اشترن» رئیس شهرک کریات شمونه و «دیوید آزولای» رئیس شهرک متولا این پیام‌ها را دریافت کردند. آزولای در گفت‌وگو با رادیو رژیم صهیونیستی گفت: کسی که تعیین می‌کند چه اتفاقی در شمال اسرائیل بیفتد، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و خود این حزب است. با این حال اسرائیل به دنبال جنگ فراگیر با حزب‌الله لبنان نیست. در شمال جنگ از سوی یک طرف اداره می‌شود. حزب‌الله به ما حمله می‌کند و ما هیچ کاری انجام نمی‌دهیم.

 

وی از کابینه بنیامین نتانیاهو انتقاد کرد و گفت: رهبران اسرائیل از اتخاذ تصمیمات می‌ترسند. دولت باید قبل از اینکه زمان از دست برود از خواب بیدار شود.

 

طبق گزارش آحارونوت، علاوه بر این، عملیات نظامی مرزی بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان ضربه اقتصادی هولناکی را به شهر «صفد» به ویژه در زمینه گردشگری و تجاری وارد کرده است و این بهای ماجراجویی است که تل‌آویو در جبهه شمال وارد آن شده است.

 

طبق گزارش این روزنامه، این شهر در زمینه گردشگری و تجارت دچار فروپاشی شده است. موشک‌های حزب‌الله لبنان خسارت‌های بزرگی را به تجارت و گردشگری در این شهر وارد کرده‌اند. دولت رژیم صهیونیستی نیز با دادن غرامت به ساکنان خودداری کرده است.

 

این روزنامه نوشت: فروشگاه‌های این شهر به دلیل کاهش گردشگران درهای خود را بسته‌اند و یکی از آنها پلاکاردی را نصب کرده است که روی آن نوشته شده است: ما با تاسف مرگ زود هنگام گردشگری و تجارت در صفد را اعلام می‌کنیم؛ شهری که از زمان کرونا تا زمان کنونی رها شده است.

 

بر اساس گزارش این روزنامه، این شرکت‌ها با خسارت‌هایی بین ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار مواجه شده‌اند. موشک‌های حزب‌الله لبنان همچنین منجر به آتش‌سوزی در بیش از ۵۸ هزار دونم از جنگل‌ها در ارتفاعات جولان اشغالی و الجلیل علیا شده است.

 

در این راستا «اسحاق بریک» ژنرال اسرائیلی گفته بود: رژیم اشغالگر در مقابل یک شکست استراتژیک است که از زمان تاسیس چنین چیزی به خود ندیده است.

 

وی گفت: هرگونه تصمیمی از سوی بنیامین نتانیاهو برای حمله به حزب‌الله لبنان هولوکاستی برای اسرائیل خواهد بود. ما نمی‌توانیم موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله لبنان را متوقف کنیم. هرگونه جنگی علیه لبنان منجر به یک جنگ منطقه‌ای می‌شود. وقتی هر روز ده‌ها و بلکه هزاران موشک و پهپاد به سوی ما می‌آیند، چه اتفاقی در جنگ منطقه‌ای رخ خواهد داد؟ کسانی که در شهرک‌های شمال هستند از آنچه خواهند دید، شوکه خواهند شد؟

 

بریک گفت: جنگ غزه هدف خود را از دست داده است و تنها به خاطر منفعت نتانیاهو ادامه دارد. ما در طول ۲۰ سال قدرت ارتش را کاهش دادیم طوری که نمی‌تواند بر حماس پیروز شود. آنچه در رفح اتفاق می‌افتد ننگ است. ما عملا با حماس نمی‌جنگیم بلکه آنها مسیرها را بمب‌گذاری می‌کنند و ما کشته می‌شویم.

 

انتهای پیام/ع.غ

نظر شما