شناسهٔ خبر: 67313813 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دستگیری ۳ مظنون به جاسوسی علیه اوکراین در آلمان

دفتر دادستانی فدرال آلمان از دستگیری سه مظنون به جاسوسی علیه اوکراین برای یک سرویس مخفی خارجی که نامش ذکر نشده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، سه مرد در شهر فرانکفورت آم ماین آلمان به اتهام جمع آوری اطلاعات برای یک سرویس مخفی خارجی در آلمان دستگیر شدند.

این خبر را دفتر دادستانی فدرال آلمان اعلام کرد. بر این اساس سه متهم که از کشورهای ارمنستان، روسیه و اوکراین هستند در بازداشت به سر می برند. بالاترین مقام دادستان آلمان البته نگفته است که آنها برای کدام سرویس کار می کردند.

این افراد متهم به سفر به آلمان از طرف یک سرویس مخفی خارجی برای جمع آوری اطلاعات هستند. دفتر دادستانی فدرال آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنها کافه‌ای را در فرانکفورت آم ماین که گفته می شود هدف آنها یافتن فردی از اوکراین در آنجا بوده است، جستجو کرده‌اند.

بر اساس این اطلاعات، این سه مظنون روز چهارشنبه به طور موقت توسط بازرسان اداره پلیس جنایی ایالت هسن دستگیر و روز پنجشنبه به قاضی تحقیق در دادگاه فدرال دادگستری معرفی شدند. او برای هر سه نفر حکم بازداشت صادر کرد.

در ماه های اخیر چندین مورد مشکوک به جاسوسی در آلمان وجود داشته است. در ماه آوریل، "ماکسیمیلیان کرا" یکی از کارمندان نامزدهای پیشرو از حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" برای انتخابات اروپا، به ظن جاسوسی برای چین دستگیر شد. در همان ماه، دادستان های فدرال سه آلمانی را به اتهامات مشابه دستگیر کردند. همچنین علیه دو مردی که گفته می‌شود برای روسیه جاسوسی می‌کردند و اقدامات خرابکارانه را آماده می‌کردند، اقدام شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده دو نفر دستگیر شده در بایرویت، آلمانی‌های اهل روسیه بودند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما