شناسهٔ خبر: 67248975 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

بزرگ‌ترین اشتباه نتانیاهو

هدف از انتشار اخبار حمله به لبنان تلاش برای توجیه شکست نتانیاهو است؛ به‌گونه‌ای که باعث شرمساری ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر صهیونیستی و ابرقدرت‌های حامی آن مانند آمریکا نشود که نتوانستند در ۹ ماه جنگ غزه اهداف خود را محقق کنند.

صاحب‌خبر -

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: ارتش رژیم صهیونیستی به رهبران سیاسی این رژیم توصیه کرده است که عملیات رفح در جنوب نوار غزه را هرچه سریعتر پایان دهند و حمله به لبنان را پیش ببرند.

نکته عجیب این خبر، علی‌رغم اهمیت آن، این است که منبع آن «ارتش اشغالگر» است و نه دولت که در رأس «ارتش» است و راهبرد‌های نظامی و اهداف آن را مشخص می‌کند.

نکته عجیب‌تر این خبر این است که در رسانه‌ها و مطبوعات رژیم صهیونیستی به‌صورت علنی منتشر شده است؛ در حالی که «ارتش اسرائیل» به دلیل حساسیت موضوع می‌توانست توصیه‌های خود را به‌صورت محرمانه به «رهبران سیاسی» ارائه کند.

از سوی دیگر، همین منابع به‌طور علنی اعلام کردند که شورای جنگ اسرائیل با ترکیب جدید تشکیل جلسه داده و وضعیت امنیتی و نظامی جنگ با لبنان را بررسی کرده و هیچ اطلاعاتی از تصمیمات اتخاذ شده در آن جلسه بیرون نداده است.

«وب سایت آمریکایی اکسیوس» نیز به نقل از «مقامات اسرائیلی» نوشت: «آموس هاکستین» فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است تا از تشدید تنش بین اسرائیل و حزب‌الله که احتمال دارد، به یک جنگ فراگیر منطقه‌ای تبدیل شود، جلوگیری کند.

اگر این خبر را در چارچوب تحولات میدانی غزه به‌ویژه رفح و خسارات عظیمی که نیرو‌های اشغالگر به‌ویژه در روز‌های اخیر از سوی رزمندگان مقاومت متحمل شدند و آنچه در شمال فلسطین اشغالی در درگیری محدود با لبنان می‌گذرد، قرار دهیم، می‌توان نتیجه گرفت که هر آنچه در مورد آمادگی «جبهه شمال» برای حمله گسترده به لبنان گفته می‌شود و «ارتش» منتظر تصمیم رهبران سیاسی است، سخنان توخالی است و و هدف از انتشار این تهدیدات، تلاش برای توجیه شکست نتانیاهو و کابینه اش است به گونه‌ای که باعث شرمساری ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر صهیونیستی و ابرقدرت‌های حامی آن مانند آمریکا نشود که نتوانستند در ۹ ماه جنگ غزه اهداف خود را محقق کنند.

نظامیان اشغالگری که نه‌تن‌ها به هیچ کدام از اهداف اعلامی خود در غزه دست پیدا نکردند، بلکه هزاران کشته و زخمی و حدود ۵۰ درصد تجهیزات و تسلیحات خود و نبرد‌های کنونی در غزه از دست دادند؛ پس چگونه این نیرو‌ها می‌توانند ریسک کنند و جبهه‌ای را با حزب‌الله بگشایند!

پس آنچه که با تهاجم آمریکا و اسرائیل به غزه آشکار شد و همه محاسبات آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را تغییر داد، اتحاد گروه‌های مقاومت در منطقه در چارچوب راهبرد وحدت است. اگر نتانیاهو مهم‌ترین اشتباه زندگی خود را بکند و به لبنان حمله کند، با مقاومت همه گروه‌های مقاومت مواجه خواهد شد.

پس گشودن جبهه نبرد با لبنان برای نتانیاهو خوشایند نیست و اگر این حماقت را مرتکب شود، باید تعداد موشک‌هایی را که تنها در سه روز از سمت لبنان به سوی رژیم صهیونیستی شلیک شده‌اند، را چند برابر کند.

به نظر می‌رسد پیام شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان به همه کسانی که لبنان را تهدید به جنگ همه‌جانبه کرده و در آن آمادگی کامل حزب الله را برای انجام چنین جنگی اعلام کرده بود، قبل از صهیونیست‌ها به دست آمریکایی‌ها رسیده است.

بنابراین، معتقدیم که نتانیاهوی شکست خورده سفر «آموس هاکستین» فرستاده آمریکا به فلسطین اشغالی را برای «توقف تشدید تنش بین حزب‌الله و موجودیت اسرائیل» به‌عنوان راه نجات در نظر خواهد گرفت. با این حال، این تشدید، همانطور که هاکستین قبل از هر کس دیگری می‌داند، متوقف نخواهد شد مگر اینکه تجاوز به غزه متوقف شود.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما