شناسهٔ خبر: 67313762 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طالبان: نهادهای سازمان ملل افغانستان را بی‌ثبات نشان می‌دهند

سخنگوی وزارت کشور حکومت طالبان در واکنش به گزارش دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد برخی نهادهای این سازمان اوضاع افغانستان را بی‌ثبات نشان می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالمتین قانع» سخنگوی وزارت کشور حکومت طالبان با رد گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره افزایش رویدادهای امنیتی در افغانستان گفت سازمان ملل و بعضی نهادهای مربوط آن، همیشه تلاش می‌کند اوضاع افغانستان را «ناامن» و «بی‌ثبات» معرفی کنند.

وی افزود اخیراً رویدادهای امنیتی خاصی در افغانستان رخ نداده و رویدادهای خیلی محدودی از جمله در مورد مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با آدم‌ربایان بوده است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود آورده بود این سازمان از اول فوریه تا 13 ماه می سال جاری میلادی، دو هزار و 505 رویداد امنیتی را در افغانستان ثبت کرده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته‌ میلادی، 55 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، رویدادهای مرتبط به مواد مخدر از 212 مورد در سال گذشته به 418 مورد و درگیری‌های مسلحانه از 75 مورد به 106 مورد افزایش یافته است.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز در واکنش به گزارش چندی قبل دبیرکل سازمان ملل درباره افزایش رویدادهای امنیتی در افغانستان تاکید کرده بود این گزارش‌ها مغرضانه و تلاش برای اعمال فشار به کابل است.

«ولادیمیر ورونکوف» رئیس دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل در گزارشی پیش از این اعلام کرده بود طالبان قابلیت داعش برای انجام حملات در داخل افغانستان را مختل کرده است.

انتهای پیام/.

نظر شما