شناسهٔ خبر: 67225666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تیم‌های دامپزشکی برای نظارت بر ذبح دام آماده‌اند

۶۰ تیم ثابت و سیار دامپزشکی برای نظارت بر سلامت، بهداشت و ذبح شرعی احشام در خراسان جنوبی آماده باش هستند.

صاحب‌خبر -

بخشی مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: ۲۵ اکیپ ثابت و ۳۵ اکیپ سیار با حضور ۲۵ دکتر دامپزشک، ۶۲ بازرس بهداشت گوشت و ۱۴ ناظر شرعی برای ذبح در کشتارگاه‌ها و نقاط تعیین شده در شهرستان‌ها برای ذبح دام مستقر شدند و خدمات رایگان به مردم ارائه می‌دهند.

او افزود: تیم‌های دامپزشکی از صبح امروز، عید قربان فعالیت خود را در شهرستان‌ها آغاز کردند.

بخشی تأکید کرد: برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان به خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو توصیه می‌شود مردم دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه و یا مکان‌های تعیین شده با نظارت‌های بهداشتی و شرعی ذبح کنند.

بیشتر بخوانید

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه گوشت تهیه شده ۲۴ ساعت و جگر ۴۸ ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف شود عنوان کرد: با نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچالی خطر انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از بین می‌رود و همچنین توصیه می‌شود در هنگام آماده‌سازی و قطعه بندی گوشت حتماً از دستکش و لوازم حفاظت فردی استفاده شود و پس از اتمام کار تمام لوازم کار شستشو و ضدعفونی شود.

او ادامه داد: مردم از مصرف گوشت و جگر نیم پز اکیداً خودداری کرده و حتماً در زمان طبخ به ویژه جگر از مغز پخت بودن قبل مصرف اطمینان داشته باشند.

بخشی تصریح کرد: به دلیل احتمال انتقال بیماری‌هایی از دام به انسان، هرگونه کشتار خارج از کشتارگاه و چرخه نظارتی دامپزشکی ممنوع است.

هم استانی‌ها در صورت وجود هرگونه سوال با شماره گیری ۱۵۱۲ با کارشناسان دامپزشکی در سراسر استان ارتباط برقرار کرده و مشاوره لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز بازرسان بهداشتی دامپزشکی در محل حضور خواهند یافت.

نظر شما