شناسهٔ خبر: 67218630 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

بورس در گرداب ریزش و رکود

امروز (یکشنبه) ارزش معاملات کل بازار سهام به ۴۳۲ هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان رسید.

صاحب‌خبر -

ریزش شاخص‌های بازار سهام در حالی ادامه دارد که معاملات سهام در رکود گرفتار شده است.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۱۶ هزار و ۵۷۳ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۴۵ هزار و ۹۷ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۳ هزار و ۵۳۹ واحدی در رقم ۶۶۶ هزار و ۱۴۱ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با افت ۱۷۲ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۸۵۹ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش هزار و ۲۵۵ واحد به سطح ۱۱۴ هزار و ۶۹۸ واحد رسید.

امروز نماد‌های فولاد، فملی و فارس نماد‌های قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نماد‌های وپست، وتجارت و وبملت از نماد‌های سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های آریا، خاور و زاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نماد‌های دماوند، زماهان و سبزوا نماد‌هایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نماد‌های پرتراکنش بورس امروز نماد وبملت بیشترین تراکنش را داشت و ذوب و فولاد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز شفام، خاور و فصبا بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۴۳۲ هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴۲۶ هزار و ۳۹ میلیارد تومان بود که ۹۹ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۲۷ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۲ هزار و ۶۴۷ میلیارد تومان رسید.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات یکشنبه، ۲۵ نماد صف خرید داشتند و ۳۸۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۱۲ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۱ درصدی به ۹۷۴ میلیارد تومان رسید.

(اینفوگرافی) بورس در گرداب ریزش و رکود

برچسب‌ها:

نظر شما