شناسهٔ خبر: 67210343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه یزد مطرح کرد؛

لزوم کار جهادی در جهاد کشاورزی

یزد- امام جمعه یزد گفت: کار در جهاد کشاورزی باید جهادی انجام شود زیرا محصولات این بخش از کالاهای اساسی و از نیازهای سفره مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری با حضور در جهاد کشاورزی استان یزد و دیدار با کارکنان این سازمان به‌مناسبت سالروز تاسیس این سازمان اظهار کرد: در مقطعی نسبت به دامداری و کشاورزی بی‌توجهی‌هایی صورت گرفت اما اکنون منتظریم در حوزه‌هایی نظیر خوراک دام به خودکفایی برسیم.

آیت‌الله ناصری با اشاره به نابسامانی بازار، قیمت‌گذاری و عرضه گوشت قرمز در سطح استان بیان کرد: جهاد کشاورزی باید با نگاه به قشر ضعیف جامعه و تامین نیاز این بخش اقدام به تامین و توزیع گوشت کنند.

وی، فرهنگ سازی را یکی از ضرورت‌ها دانست و گفت: برای مصرف هر ماده غذایی باید به فرهنگ اصیل خود بازگردیم و غذاهای فراموش شده، متنوع و دارای ارزش غذایی را به سفره‌های خود بازگردانیم.

وی عنوان کرد: خانواده‌های ما امروز نیازمند تربیت نامحسوس در زمینه فرهنگ تغذیه هستند.

آیت‌الله ناصری در مورد خودکفایی در زمینه خوراک دام نیز ادامه داد: باید از کشاورز حمایت شود تا بتواند در این زمینه به خودکفایی برسند.

رشد اشتغال بخش کشاورزی در یزد مثبت شد

حاتمی‌زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به شاخص‌های کشاورزی و دستاوردهای دولت سیزدهم در این حوزه در استان اظهار کرد: رشد اشتغال بخش کشاورزی در استان یزد مثبت شده است.

وی از یزد به عنوان بزرگترین پرورش‌دهنده نشاء کاکتوس در کشور یاد کرد و افزود: یزد در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در کشور رتبه‌دار است.

امام جمعه یزد در مورد مصرف‌جویی در مصرف برق نیز عنوان کرد: برای عبور از بحران بی‌آبی و بی‌برقی باید طرح و برنامه ارائه و تمهیدات لازم انجام شود.

وی بر لزوم کار جهادی در جهاد کشاورزی تاکید کرد و گفت: جهاد کشاورزی باید از حالت اداری خارج شود.

نظر شما