شناسهٔ خبر: 67284253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح های جهاد آب رسانی در ۲۷ روستای خراسان رضوی

طرح های جهاد آب رسانی در ۲۷ روستای خراسان رضوی در حال اجراست و میانگین پیشرفت اقدامات انجام شده بیش از ۵۵ درصد است.

صاحب‌خبر -

اجرای طرح های جهاد آب رسانی در ۲۷ روستای خراسان رضوی


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی  مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: با تکمیل طرح جهاد آب‌رسانی ۱۰۶ هزار نفر ساکن در ۱۲۱ روستای دارای ۲۰ خانوار در خراسان رضوی از آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد.

حسین امامی افزود: هزینه کل اجرای طرح محرومیت زدایی در استان پنج هزار و ۷۵۵میلیارد ریال است.

وی گفت: تعهدات طرح جهاد آب‌رسانی ساخت ۲۰ هزار و ۸۵۰ متر مکعب مخزن ذخیره ، حفر ۳۸ حلقه چاه ، اجرای ۷۸۹ کیلومتر لوله گذاری خط انتقال و شبکه توزیع و نصب ۱۵ هزار انشعاب آب است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: تاکنون هشت هزار و ۳۰۰ متر مکعب مخزن، ساخته، ۲۴ حلقه چاه، حفر شده و ۳۷۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در روستاهای هدف توسط نیروی زمینی سپاه و بسیج سازندگی اجرا گشته و ۶۵۵ فقره انشعاب هم نصب شده است.

سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای خراسان رضوی به جز مشهد تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند و آب استان از هزار و ۷۰۰ حلقه چاه، ۱۵ دهنه چشمه و ۱۴ رشته قنات تامین می‌شود.

جهاد آب‌رسانی به روستاها به عنوان ابرپروژه در کشور از اوایل سال ۱۴۰۱ عملیاتی شد، این طرح در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت امسال توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و شرکتهای آبفا ادامه یافت.

این طرح در سال ۱۴۰۱ برای ۱۰ هزار روستا در کشور آغاز شد که قرارگاه برای هفت هزار و ۱۳۸ روستا و شرکتهای آب و فاضلاب برای سه هزار روستا نقش مجری طرح را ایفا کردند.

 

 

 
 

نظر شما