شناسهٔ خبر: 66655863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خسارت سیل به تاسیسات آب و برق و کشاورزی بردسکن

در پی وقوع سیل و بارش تگرگ، بیش از ۲۶ میلیارد تومان به تاسیسات آب و برق و ۶۳۸ میلیارد تومان هم به بخش کشاورزی بردسکن خسارت وارد شد.

صاحب‌خبر -
خسارت سیل به تاسیسات آب و برق و کشاورزی بردسکن
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون عمرانی فرماندار بردسکن گفت: با خسارت به دو مجتمع آبرسانی برجک و زیرک آباد که بیش از ۱۰ روستا را شامل می‌شد، آب شرب این روستا‌ها قطع و با حضور تیم‌های رفع اتفاقات، قورا این مشکل برطرف شد.
 
علی حاجی نژاد افزود: سقوط چند تیر برق و درخت روی شبکه‌های برق هم باعث قطع موقت برق در برخی نقاط شهرستان شد که توسط کارشناسان و ماموران رفع اتفاقات، اقدامات لازم صورت گرفت و برق وارد شبکه‌ها شد. 
 
وی عنوان کرد: پارسال ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه برق رسانی روستا‌ها هزینه شد، در صورتی که در سیل اخیر ۲۵ میلیارد تومان به شبکه‌های برق رسانی شهرستان خسارت وارد شد.
 
خسارت ۶۳۸ میلیارد تومانی سیل و تگرگ به بخش کشاورزی بردسکن 
 
مدیر جهاد کشاورزی بردسکن هم گفت: در پی بارش شدید تگرگ و جاری شدن سیل در چند روز اخیر ۶۳۸ میلیارد تومان به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شد. 
 
مهدی مسروری عنوان کرد: سیل و تگرگ به چهار هزار و ۵۵۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی و تاسیسات آب و خاک و بین ۸۵ تا ۹۰ درصد باغات انگور و پسته روستای سیف آباد و شفیع آباد خسارت وارد کرد. 
 
وی افزود: تنها راه پرداخت غرامت به خسارت دیدگان، بیمه کردن محصولات کشاورزی است؛ در صورتی که از مجموع ۲۱ هزار هکتار باغات شهرستان بردسکن تنها هزار و ۵۰۰ هکتار آنها تحت پوشش بیمه محصولات قرار دارد. 
 
به گفته او، سیل همچنین به ۴۰ کیلومتر از راه‌های بین مزارع، سه رشته قنات، ۱۵ هکتار سیستم‌های آبیاری تحت فشار و ۲۰ کیلومتر خطوط انتقال آبرسانی خسارت وارد کرد.
 
خسارت سیل به تاسیسات آب و برق و کشاورزی بردسکن

نظر شما