شناسهٔ خبر: 67210226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم کار جهادی در جهاد کشاورزی

امام جمعه یزد: کار در جهاد کشاورزی باید جهادی انجام شود، زیرا محصولات این بخش از کالا‌های اساسی و از نیاز‌های سفره مردم است.

صاحب‌خبر -

لزوم کار جهادی در جهاد کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری با حضور در جهاد کشاورزی استان یزد و دیدار با کارکنان این سازمان به‌مناسبت سالروز تاسیس این سازمان اظهار کرد: در مقطعی نسبت به دامداری و کشاورزی بی‌توجهی‌هایی صورت گرفت، اما اکنون منتظریم در حوزه‌هایی نظیر خوراک دام به خودکفایی برسیم. آیت‌الله ناصری با اشاره به نابسامانی بازار، قیمت‌گذاری و عرضه گوشت قرمز در سطح استان بیان کرد: جهاد کشاورزی باید با نگاه به قشر ضعیف جامعه و تامین نیاز این بخش اقدام به تامین و توزیع گوشت کنند.
وی، فرهنگ سازی را یکی از ضرورت‌ها دانست و گفت: برای مصرف هر ماده غذایی باید به فرهنگ اصیل خود بازگردیم و غذا‌های فراموش شده، متنوع و دارای ارزش غذایی را به سفره‌های خود بازگردانیم. وی عنوان کرد: خانواده‌های ما امروز نیازمند تربیت نامحسوس در زمینه فرهنگ تغذیه هستند. آیت‌الله ناصری در مورد خودکفایی در زمینه خوراک دام نیز ادامه داد: باید از کشاورز حمایت شود تا بتواند در این زمینه به خودکفایی برسد.

امام جمعه یزد در مورد صرفه جویی در مصرف برق نیز عنوان کرد: برای عبور از بحران بی‌آبی و بی‌برقی باید طرح و برنامه ارائه و تمهیدات لازم انجام شود.وی بر لزوم کار جهادی در جهاد کشاورزی تاکید کرد و گفت: جهاد کشاورزی باید از حالت اداری خارج شود.

حاتمی‌زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به شاخص‌های کشاورزی و دستاورد‌های دولت سیزدهم در این حوزه در استان اظهار کرد: رشد اشتغال بخش کشاورزی در استان یزد مثبت شده است.وی از یزد به عنوان بزرگترین پرورش‌دهنده نشاء کاکتوس در کشور یاد کرد و افزود: یزد در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در کشور رتبه‌دار است.

 

نظر شما