شناسهٔ خبر: 67201875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری اولین یادواره شهدای مهندس در فارس

اولین یادواره شهدای مهندس استان فارس در راستای برگزاری دومین کنگره ملی امیران، سرداران و ۱۵هزار شهید استان فارس با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در این یادواره ضمن یادآوری اینکه در آبان‌ماه امسال دومین کنگره ملی سرداران، امیران و ۱۵ هزار شهید فارس برگزار می‌شود، گفت: پایمردی شهدای ما، باعث شد که برای اولین در تاریخ ایران، دشمنان نتوانستند یک سانتیمتر از خاک ایران کم شود.

او با تاکید بر اینکه شهدا با خانشان ثابت کردند که ایران را دوست دارند، تصریح کرد: شهدای جامعه مهندسین ما، خصوصیت نوآوری و تحریم‌شکنی هم داشتند و در زمانی که در بدترین تحریم‌ها به سر می‌بردیم، باعث شدند که در تاریخ مهندسی دنیا کاری شگرف انجام دادند و یکی از مول ه‌های پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس شدند. 

ایمانیه، دلدادگی به کشور و دین و اعتقادات را از دیگر خصیصه‌های شهدا عنوان کرد و با بیان اینکه این راه ادامه دارد تا ظهور، الگو بودن در عرصه‌های اخلاقی را از دیگر خصوصیات شهدا عنوان کرد.

استاندار فارس، تدین و پایبندی به اعتقادات، و توجه به اصول انسانی را از دیگر خصوصیات شهدا دانست و تصریح کرد: برگزاری چنین یادواره‌هایی برای بیان و تجلی این خصوصیات برای نسل جوان است.

او تاکید کرد: حاج قاسم عزیز و شهید جمهور ما به راستی پیرو و ادامه دهنده راه شهدا بودند و خدا بهترین پاداش‌ها را که همان شهادت است به آنان داد.

سرهنگ امیر جاهدی جانشین فرمانده سپاه فجر در امور اقشار نیز در این یادواره اظهار داشت: امروز می‌بینیم فرزندان واقعی حضرت امام، فرزندان نمرود را در کره زمین زمینگیر کردند.

او با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ذوب شدن اسرائیل جلوی چشمان دنیا، تصریح کرد: آغاز به کار ستاد یادواره از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ بود که مقرر شد ستاد این یادوارخ مشترک میان مهندسین عمران و معماری، صنعت و معدن و کشاورزی برگزار شود.

جاهدی از سروده دکتر محمد مهدی سیار و با صدای استاد افتخاری و رونمایی این اثر در این یادواره خبر داد و افزود: کتاب شهدای مهندس و نرم‌افزار تخصصی، بازی شهدای مهندس و نمایشگاه، از دیگر برنامه‌های جانبی این یادواره است.

او با اشاره به همکاری شهرداری شیراز در نصب المان شهدای مهندس که به زودی در بزرگراه مهندسین، از همکاری ادارات و دستگاه‌های مختلف در برگزاری این یادواره خبر داد.

 

به گفته وی، در راستای کنگره ملی شهدای ۴ ارس، ۲۳ یادواره تخصصی اقشار برگزار می‌شود.

نظر شما