شناسهٔ خبر: 67274011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نرخ بیکاری گیلان در دولت سیزدهم کاهش یافت

رشت- ایرنا- استاندار گیلان با تشریح دستاوردهای دولت شهید آیت الله رئیسی در استان گفت: نرخ بیکاری گیلان‌ از ۹.۶ دهم درصد ابتدای فعالیت دولت سیزدهم اکنون به زیر هفت درصد رسیده است.

صاحب‌خبر -

اسدالله عباسی شامگاه چهارشنبه در گفت و گوی ویژه شبکه استانی گیلان اظهار کرد: از سال ۱۳۸۳ تا ۱۴۰۲ سرمایه گذاری خارجی در گیلان ۶۰۱ میلیون دلار بود که ۲۵ درصد آن در دولت سیزدهم رقم خورد.

وی در ادامه با تشریح اجرای پروژه ها و کارهای انجام شده در دولت شهید رئیسی افزود: احداث پل آستاراچای، پل گیل میدان لاهیجان، احداث پل کابلی آستانه اشرفیه و بهره برداری از سد لاستیکی در فخرآباد و ماسال از جمله این پروژه هاست ضمن اینکه تکمیل سدشفارود و پلرود با رفع مشکلات حقوقی و سایر موضوعات در دستور کار است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به حمایت از برنجکاران با دستور رئیس جمهور شهید افزود: با این حمایت ها جلوی واردات برنج گرفته شد و وضعیت شالیکاران در سال جاری بهتر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به حریق بیمارستان قائم رشت بامداد سه شنبه گذشته و ضمن تسلیت به خانواده های جانباختگان این حادثه‌ اظهار کرد: ۱۴۲ بیمار در این مرکز درمانی بستری بودند که ۱۱۸ نفر توسط اورژانس و سایر نیروهای امدادی به سایر مراکر درمانی انتقال داده شدند و تعدای هم به صورت سرپایی مراجعه کردند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بیماران در مراکز درمانی تحت درمان هستند اضافه کرد: بیماران نگران هزینه های درمانی نباشند درمان آنان رایگان بوده ضمن اینکه به بیمه مربوطه دستور پرداخت خسارت داده شده است.

افتتاح راه آهن رشت - کاسپین با حضور سرپرست ریاست جمهوری

وی در ادامه با بیان اینکه راه آهن رشت - کاسپین فردا (پنجشنبه) با حضور «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری افتتاح می شود اظهار کرد: راه آهن رشت - کاسپین و آزاد راه قزوین - رشت ۲ پروژه مهم گیلان بوده که آزاد راه اسفندماه سال گذشته افتتاح شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی افزود: قرار بر این بود که راه آهن رشت - کاسپین به همراه سایر پروژه های اقتصادی و عمرانی اوایل ماه جاری (خرداد) در دور دوم سفر رئیس جمهور شهید به گیلان افتتاح شود اما اینطور نشد.

استاندار گیلان با تشریح مزایای راه آهن رشت - کاسپین بیان کرد: این خط ریلی کریدور شمال به جنوب و شرق و غرب کشور را به هم متصل کرده و ظرفیت های تجاری و صادرات را در حوزه اقتصاد دریا محور افزایش می دهد.

وی با یادآوری دور نخست سفر رئیس جمهور شهید به گیلان در بهمن سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در این سفر با بررسی نیازها، ظرفیت ها و مزیت های استان به لحاظ رشد توسعه ۲۰ همت مصوبه برای اجرای پروژه در نظر گرفته شده بود که تاکنون ۸۵ درصد سهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی محقق شد.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه پروژه خط ریلی رشت - آستارا نیز سرعت داده می شود به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد دریا محور اشاره کرد و افزود: در اقتصاد دریامحور کشتی سازی در بندرانزلی با سرمایه گذاری هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آغاز و فاز نخست اسکله چمخاله نیز به پایان رسید.

نظر شما