شناسهٔ خبر: 67296519 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر ستاد مردمی غدیر همدان خبر داد؛

برپایی ۶۰۰ موکب در همدان همزمان با دهه ولایت و امامت

همدان-دبیر ستاد مردمی غدیر همدان از برپایی ۶۰۰ موکب در سطح استان همزمان با دهه ولایت و امامت و عید غدیر خبر داد و گفت: حدود ۲۵۰ موکب مربوط به شهر همدان است.

صاحب‌خبر -

مهدی صلواتیان در گفت وگو با خبرنگار مهر، با تبریک ایام دهه ولایت و امامت اظهار کرد: همزمان با ایام فرخنده قربان و غدیر جشن‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی در سطح استان همدان در حال برگزاری است که این برنامه‌ها از روز عید قربان شروع شده و تا عید غدیر و … ادامه و با جشن عید مباهله پایان خواهد یافت.

دبیر ستاد مردمی غدیر همدان از برپایی ۶۰۰ موکب درسطح استان همدان در ایام دهه ولایت و امامت و عید غدیر خبر داد و افزود: حدود ۲۵۰ موکب مربوط به شهر همدان است.

صلواتیان برپایی بیش از ۲ هزار جشن غدیری در سطح مساجد همدان و ایستگاه‌های صلواتی و نذورات و اطعام دهی غدیر در استان با توزیع ۷۰۰ هزار پرس غذا را از برنامه‌های دهه ولایت و امامت برشمرد.

دبیر ستاد مردمی غدیر همدان همچنین با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ برنامه میدانی جشن‌های غدیر را نیز در خارج از مساجد در سطح استان همدان داریم افزود: رویکرد ما برگزاری جشن‌های غدیر در سطح فضاهای عمومی، شهرک‌ها و بوستان‌ها است.

وی به برگزاری همایش شاد پیمایی غدیر به همت ستاد مردمی غدیر استان همدان، حوزه مقاومت شهید علی خوش لفظ و همکاری هیئت ورزش‌های همگانی استان همدان در روز جمعه یکم تیر ماه در شهرستان همدان اشاره کرد و افزود: این برنامه از ساعت ۶ صبح از مزار شهدای گمنام پارک مردم تا بوستان ارم اجرا می‌شود که جوایز نفیسی از جمله کمک هزینه سفر کربلا، کمک هزینه سفر مشهد مقدس، دوچرخه، اسکوتر و هدایای دیگر برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

صلواتیان برگزاری همایش هیئت موتوری موتورسواران همدان از استادیم شهید شمسی پور تا سطح شهر و برگزاری جشن در میدان امام را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: همچنین جشنواره اقوام ایرانی نیز در پیاده راه اکباتان از ۲۸ خرداد لغایت ۵ تیرماه در این مکان برپا شده است.

وی به اهتزار پرچم امیرمونین علی (ع) در ۲۸ خردادماه در میدان پژوهش، شاد پیمایی توسط نوجوانان قرآنی در روز عید قربان از ساعت ۹:۳۰ از حسینیه امام به سمت میدان امام با اهدای جوایز ارزنده برای شرکت کنندگان را از دیگر برنامه‌های غدیر برشمرد.

دبیر مردمی ستاد غدیر همدان به برگزاری جشن خیابانی غدیر در مسیر خیابان بوعلی، پیاده راه بوعلی و خیابان اکباتان در روز عید غدیر اشاره کرد و افزود: این برنامه با حضور پر شور مردم با برپایی ۲۲۰ موکب شامل موکب‌های پذیرایی، کودک و نوجوان، مشاوره، عفاف و حجاب مهدویت، پاسخ گویی به مردم، میز خدمت، نهج البلاغه با رویکرد حضور حداکثری در انتخابات و..و پخت ۱۱۰ دیگ غذا و توزیع بین مردم خواهد بود.

صلواتیان بازسازی واقع غدیر، دیدار با ائمه جمعه در سطح استان، فستیوال کشتی با حضور ۵ استان در همدان، مسابقات کتابخوانی و خطبه خوانی، پویش‌های مختلف در فضای مجازی، دیدار با سادات، عمامه گذاری طلاب و… را از دیگر برنامه‌های عید غدیر در همدان برشمرد.

نظر شما