شناسهٔ خبر: 67030894 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تلاش مضاعف رسانه ملی در فارس برای آشنایی بیشتر نسل جوان با شهداء

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با مدیرکل صداوسیمای فارس دیدار کرد و مدیران کل دو مجموعه بر ادامه تعامل و همکاری این دو نهاد در آستانه اجلاسیه بزرگ ۱۵ هزار شهید فارس تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این دیدار گفت: به نمایندگی از جامعه ایثارگری از زحمات و تلاش‌های ارزشمند صداوسیمای فارس در بخش‌های مختلف قدردانی می‌کنم.

سردار ابراهیم بیانی افزود: ظرفیت‌های خوبی در سطح کشور در حوزه ایثار و شهادت وجود دارد که نمونه است و جا دارد به این ظرفیت‌ها که تاکنون پرداخته نشده در حوزه برنامه سازی توجه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به اجلاسیه بزرگ ۱۵ شهید استان فارس در ۴ آبان ماه امسال گفت: ۵ هزار پیش یادواره شهدا قبل از این اجلاسیه پیش بینی شده که تاکنون حدود ۲ هزار یادواره برگزار شده و مابقی بتدریج برگزار خواهد شد و امیدواریم برگزاری یادواره‌های آتی پررنگ‌تر از گذشته از صداوسیمای فارس پوشش داده شود.

سردار بیانی ادامه داد: ۳۷ یادواره بزرگ شهدا در شهرستان‌ها نیز پیش بینی شده است که ۱۲ یادواره برگزار شده و مابقی در دستور کار است که جا دارد از صداوسیمای فارس به جهت پخش زنده برخی از این یادواره تشکر کرد.

مدیرکل صداوسیمای فارس هم در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به جامعه ایثارگری افزود: امسال به مناسبت برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس حوزه‌های مختلف صدا، سیما، خبر و فضای مجازی تلاش مضاعفی دارند تا با تهیه و پخش گزارش‌های مختلف خبری، مستند، نمایش رادیویی نسل جوان را بهتر و بیشتر با رشادت‌های این شهدا آشنا کنند.

پهلوانیان از آمادگی صداوسیمای فارس برای تهیه گزارش، مستند و دیگر قالب‌های برنامه سازی با سوژه‌های ارائه شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس خبر داد و افزود: پخش مستند‌های روستای شهید آباد و مدرسه شهید بهشتی و برنامه‌های دیگر صداوسیمای فارس در حوزه ایثارو شهادت از جمله اقدامات رسانه ملی در فارس است که از شبکه استانی و شبکه‌های سراسری پخش شده یا در نوبت پخش است.

در این جلسه مسئولان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس خواستار ساخت فیلم سینمایی فاخر در خصوص شهید مرتضی جاویدی، ساخت مستند شهید عبدالحسینی براساس کتاب اشک حوا، ادامه تولید و پخش گزارش‌های معرفی خانواده‌های دو، سه و چهار شهیدی در استان فارس، معرفی کتاب‌های فاخر در حوزه ایثار و شهادت، معرفی جانبازان موفق در عرصه‌های اجتماعی و مدال آور در عرصه‌های ورزشی، معرفی ایثارگران کارآفرین نمونه و نخبه‌های شاهد و ایثارگر شدند.

نظر شما