شناسهٔ خبر: 67183498 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۴ اصله درخت در اصفهان در پی وزش باد شکست

اصفهان- ایرنا - مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به شکستگی ۶۴ اصله درخت در اثر وزش باد گفت: وزش باد و بارش‌های رگباری تا پایان روز یکشنبه تداوم دارد.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه‌فروش روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بارش‌های رگباری و تندبادهای لحظه‌ای از بعد ظهر امروز (جمعه) موجب جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در بخش برزاوند شهرستان اردستان و روستاهای نهوج، فران، مارچوبه، گردنه ملا احمد نایین ونیز آزاد راه شرق محورهای نطنز و نایین، اردستان، ورزنه شد.

وی عنوان کرد: بر همین اساس سیلابی شدن مسیرها به برخی از مسیرها و راهها و تعدادی از قنوات آسیب زد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به شرایط حاکم و بارش‌های رگباری و تندبادهای موقت در بخش‌های برزک قمصر و نیاسر کاشان، گلپایگان و خوانسار محور علویجه و دهق، میمه و مناطق شمال و شرق جنوب اصفهان بصورت پراکنده تا امشب ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین وزش تند بادهای لحظه‌ای که سرعت آن ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز در مناطق شمال شرق و مرکز استان گزارش شد موجب خیزش کانون‌های گرد و خاک، کاهش میدان دید و بروز خسارت به مزارع باغات و فضای سبز در برخی از مناطق فوق شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان؛ شکستگی ۶۴ اصله درخت، بروز خسارت به هشت خودرو و شبکه‌های برق به علت سقوط درختان و سه داربست و ۱۲ تابلوی ترافیکی و تبلیغاتی را از جمله حوادث خسارت بار این پدیده طبیعی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: عوامل امدادی شهرداری‌ها و آتش‌نشانی برای بازگشایی مسیرها و پاکسازی خیابانها اقدام کردند وبه ۲۴ خودرو در جاده‌ها توسط عوامل پلیس راهداری و جمعیت هلال احمر امدادرسانی شد.

شیشه‌فروش تصریح کرد: حوادث اخیر خسارات جانی در برنداشت اما بمنظور پیشگیری از وقوع مواردی اینچنینی بر رعایت توصیه‌های ایمنی صادره از مدیریت بحران در برابر بارشهای ناگهانی و تند بادها تاکید می‌شود.

وی گفت: تداوم وزش باد و بارش‌های رگباری تا پایان روزیکشنبه هفته جاری ادامه دارد و پیرو آن صدور اطلاعیه مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی شهرداری‌ها، دهیاران، جمعیت هلال‌احمر، اداره راهداری، فوریت اورژانس، شرکت‌های برق، اداره کل آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای ارسال می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد:اعضای مدیریت بحران استان آماده‌باش هستند و تیم‌های امدادی سراسر استان در پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از ناپایداری‌های همرفتی و ناگهانی به خصوص در ساعت بعد از ظهر و شب فعالند.

گزارش هواشناسی، وزش تندباد، تگرگ، بارش رگبار، رعد و برق و در مناطق نیمه شمال استان و شهرستان‌های گلپایگان، شاهین شهر و میمه، نطنز، بادرود، آران و بیدگل، خوانسار، کاشان، نائین و اردستان پیش‌بینی کرده است.

بر این اساس طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوا در استان اصفهان ۲ تا ۴ درجه کاهش دارد. پیش بینی می‌شوددر این مدت کاشان با دمای ۳۴ درجه گرم‌ترین و بویین میاندشت با دمای ۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان باشد.

نظر شما