شناسهٔ خبر: 67184464 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تداوم بارش‌های رگباری و تندبادهای موقت در اصفهان تا امشب / جاری شدن سیلاب در بعضی مناطق

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تداوم بارش‌های رگباری و تندبادهای موقت در اصفهان تا امشب از جاری شدن سیلاب در بعضی مناطق خبر داد.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی تداوم وزش باد و بارش‌های رگباری تا پایان روز یکشنبه، اطلاعیه مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی، شهرداری‌ها، دهیاران، جمعیت هلال احمر، راهداری، اورژانس، شرکت‌های برق، آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای و اعضای مدیریت بحران استان برای آماده‌باش تیم‌های امدادی سراسر استان به منظور پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از ناپایداری‌های همرفتی و ناگهانی به خصوص در ساعت بعدازظهر و شب، صادر شده است.

وی افزود: بارش‌های رگباری و تندبادهای لحظه‌ای طی بعدازظهر امروز باعث جریان یافتن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در بخش برزاوند شهرستان اردستان از جمله روستاهای نهوج، فران، مارچوبه، گردنه ملااحمد نائین، آزادراه شرق، محورهای نطنز و نائین، اردستان، ورزنه و بروز آسیب به حاشیه راه‌ها و تعدادی از قنوات شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: همچنین بارش‌های رگباری و تندبادهای موقت در بخش‌های برزک قمصر و نیاسر کاشان، گلپایگان و خوانسار، محور علویجه و دهق، میمه و مناطق شمال و شرق جنوب اصفهان، به صورت پراکنده تا امشب ادامه دارد.

شیشه فروش ادامه داد: وزش تندبادهای لحظه‌ای که سرعت آن ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز در مناطق شمال شرق و مرکز استان گزارش شد، باعث خیزش کانون‌های گرد و خاک، کاهش میدان دید و بروز خسارت به مزارع باغات و فضای سبز در برخی از مناطق مذکور و شکستگی ۶۴ اصله درخت، بروز خسارت به هشت خودرو و شبکه‌های برق به علت سقوط درخت و سقوط سه داربست و ۱۲ تابلوی ترافیکی و تبلیغاتی شد.

وی تصریح کرد: عوامل امدادی شهرداری‌ها و آتش نشانی جهت بازگشایی مسیرها و پاک‌سازی خیابان‌ها اقدام کردند و امدادرسانی به ۲۴ خودرو در جاده‌ها توسط عوامل پلیس راهداری و جمعیت هلال احمر صورت پذیرفت و حوادث اخیر خسارات جانی در بر نداشت؛ به‌منظور پیشگیری از وقوع حوادث بر رعایت توصیه‌های ایمنی صادره از مدیریت بحران در برابر بارش‌های ناگهانی و تند بادها تاکید می‌شود.

نظر شما