شناسهٔ خبر: 67185342 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

جزئیات خسارت سیلاب و تندباد به مناطق شمال شرق و مرکز اصفهان

خبرگزاری فارس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وزش تندباد‌های لحظه‌ای با سرعت ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مناطق شمال شرق و مرکز استان باعث خیزش کانون‌های گرد و خاک، کاهش میدان دید و بروز خسارت به مزارع، باغات و فضای سبز در برخی از مناطق فوق شد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: وزش باد و بارش‌های رگباری تا پایان روز یکشنبه در استان ادامه دارد.

وی افزود: مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی، شهرداری‌ها، دهیاران، جمعیت هلال احمر، راهداری، اورژانس، شرکت‌های برق، آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای و اعضای مدیریت بحران استان و تیم‌های امدادی سراسر استان در راستای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از ناپایداری‌های همرفتی و ناگهانی بخصوص در ساعت بعدازظهر و شب اعلام آماده‌باش داده است.

 

شیشه‌فروش گفت: بارش‌های رگباری و تندباد‌های لحظه‌ای در بعدازظهر امروز باعث جریان یافتن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در بخش برزاوند شهرستان اردستان از جمله روستا‌های نهوج، فران، مارچوبه، گردنه ملا احمد نایین، آزادراه شرق محور‌های نطنز و نایین، اردستان، ورزنه، برزک قمصر و نیاسر کاشان، گلپایگان و خوانسار محور علویجه و دهق، میمه و مناطق شمال و شرق، جنوب اصفهان و بروز آسیب به حاشیه راه‌ها و تعدادی از قنوات شد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: بارش‌های رگباری و تندباد‌های موقت به صورت پراکنده تا امشب ادامه دارد.

وی عنوان کرد: وزش تندباد‌های لحظه‌ای با سرعت ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مناطق شمال شرق و مرکز استان باعث خیزش کانون‌های گرد و خاک، کاهش میدان دید و بروز خسارت به مزارع باغات و فضای سبز در برخی از مناطق فوق شد.

شکستگی ۶۴ اصله درخت و بروز خسارت به ۸ خودرو

شیشه‌فروش ادامه داد: شکستگی ۶۴ اصله درخت، بروز خسارت به ۸ خودرو و شبکه‌های برق به علت سقوط درخت و سقوط ۳ داربست و ۱۲ تابلوی ترافیکی و تبلیعاتی که عوامل امدادی، شهرداری‌ها و آتش‌نشانی در راستای بازگشایی مسیر‌ها و پاکسازی خیابان‌ها اقدام کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: امدادرسانی به ۲۴ خودرو در جاده‌ها توسط عوامل پلیس راهداری و جمعیت هلال احمر انجام شد.

وی با بیان اینکه حوادث اخیر خسارات جانی در بر نداشت، افزود: مجدد بمنظور پیشگیری از وقوع حوادث بر رعایت توصیه‌های ایمنی صادره از مدیریت بحران در برابر بارش‌های ناگهانی و تندباد‌ها تاکید می‌شود.

نظر شما