شناسهٔ خبر: 67164913 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مدیر کل فرودگاه‌های استان یزد خبر داد:

فرودگاه یزد به بزرگترین فرودگاه شرکت فرودگاههای کشور تبدیل خواهد شد

یزد- مدیر کل فرودگاه‌های استان یزد گفت: وسعت فرودگاه یزد ۷۵۰ هکتار است و حدود ۵۰۰ هکتار دیگر به وسعت فرودگاه اضافه می شود که با تحقق آن این مجموعه تبدیل به بزرگترین فرودگاه کشور می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، کمال دهقان منشادی در نشست با اهالی رسانه اظهار داشت: صنعت فرودگاهی از سه بخش اصلی فرودگاه‌ها که ذیل شرکت فرودگاه‌های کشور فعالیت دارند، ایرلاین‌ها که در حوزه پروازها خدمات ارائه می‌کنند و سازمان هوایی کشور که ناظر بر دو بخش قبلی است، شکل گرفته لذا بسیاری از انتقادهایی که نسبت به نوع و نحوه خدمات در پروازها مطرح می‌شود، خارج از محدوده اختیارات فرودگاههاست.

وی افزود: البته با این وجود فرودگاه‌ها بسیاری از مسائل مرتبط با پروازها را نیز به رغم این که جزو وظایفشان نیست، در قالب رایزنی و تعاملاتی که با ایرلاین‌ها دارند، مطرح و پیگیری می‌کنند.

مدیر کل فرودگاه‌های استان یزد در ادامه ضمن تاکید بر این که فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد یکی از مجهزترین فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود، گفت: با این وجود باید به این نکته اهتمام داشت که ساخت فرودگاه یزد به سال ۱۳۴۸ بازمی‌گردد و بسیاری از فضاهای این فرودگاه مربوط به ۵۰ سال قبل است لذا نیازمند عزمی جدی مسئولان جهت نونوار شدن این فضاهاست.

دهقان خاطرنشان کرد: البته طی یک‌سال گذشته طرح‌های کوتاه‌مدت متعددی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان جهت بهبود سیما و منظر فرودگاه یزد از جمله محوطه سازی، نورپردازی و سایر اقدامات صورت گرفته است.

دهقان به خریداری دستگاه‌ (ای بریج) برای فرودگاه یزد اشاره و عنوان کرد: تنها با نصب این دستگاه ۱۸۰۰ مترمربع به فضای مفید سالن انتظار و ترمینال مسافری فرودگاه افزوده خواهد شد.

مدیر کل فرودگاههای استان همچنین از افزایش دو برابری ظرفیت پارکینگ‌های مسقف فرودگاه یزد طی یک‌سال گذشته خبر داد و گفت: علاوه بر وجود پارکینگ روباز فردگاه با گنجایش یکهزار خودرو، تلاش داریم با توجه به شرایط آب و هوایی استان ظرفیت پارکینگ‌های مسقف فرودگاه را افزایش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به خبرنگاران دستاوردهای دولت آیت الله شهید رئیسی در حوزه حمل و نقل هوایی استان را برشمرد و گفت: البته دو مورد از مهمترین این طرحها را می‌توان تأسیس شرکت هواپیمایی «یزد ایر» و افزایش وسعت فرودگاه یزد نام برد.

دهقان با بیان این که هم اکنون بیش از ۲۵ درصد از پروازهای فرودگاه یزد توسط شرکت هواپیمایی «یزد ایر» انجام می‌شود، عنوان کرد: خوشبختانه پیشرفت این شرکت هواپیمایی تازه تاسیس استان تاکنون خوب بوده و عملکرد خوب آن را در اعزام زائرین یزدی اربعین سال گذشته شاهد بودیم.

وی با اشاره ه مصوبه افزایس وسعت فرودگاه یزد نیز گفت: وسعت کنونی فرودگاه یزد ۵۷۰ هکتار است که بر طبق این مصوبه، ۵۰۰ هکتار از زمین‌های جنب فرودگاه نیز به فضاهای کنونی اضافه خواهد شد و در این صورت فرودگاه یزد از نظر وسعت به بزرگترین فرودگاه شرکت فرودگاههای کشور تبدیل خواهد شد.

دهقان افزود: در حال حاضر تعداد پروازهای فرودگاه یزد ۱۰۰ تا ۱۱۰ پرواز در هفته است که در جریان اعزام‌ها زائران سرزمین وحی به ۱۳۰ پرواز در هفته نیز افزایش یافت.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد از پروازهای یزد به مقصد تهران، ۱۰ درصد به مقصد مشهد و ۱۰ درصد به سایر مقاصد از جمله بندرعباس، نجف‌اشرف و مدینه است.

دهقان با اشاره به لغو مسیر پروازی یزد - استانبول به دلیل کمبود مسافر و تلاش برای بازگشت پروازهای یزد - کیش، گفت: برای ایجاد و دوام یک مسیر پروازی نیازمند ۶۰۰ مسافر در هفته هستیم.

مدیر کل فرودگاه‌های استان با اشاره به فرودگاه‌های پردیس و مهریز در استان یزد، گفت: تحریم‌های غرب بر فعالیت این فرودگاه‌ها که عمدتاً با کاربری آموزشی طراحی شده‌اند، موثر بوده است.

دهقان در پایان نیز به تهیه هشت مورد طرح‌ سرمایه‌گذاری برای فرودگاه یزد اشاره و عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها که سرمایه گذار خارجی در مورد آن اعلام آمادگی کرده است، ایجاد شهر فرودگاهی در زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار است که در صورت راه‌اندازی اولین شهر فرودگاهی کشور محسوب می‌شود.

همچنین مدیر روابط عمومی شرکت‌های فرودگاهی و ناوبری ایران در خصوص گلایه مردم از تاخیر برخی پروازها اظهار داشت: دولت برای حل مشکل موجود، حضور ایرلاین‌های خارجی در پروازه‌های داخلی در برنامه هفتم توسعه کشور را مطرح و در کمیسیون تلفیق مجلس نیز رای آورد اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

رضا کارگر افزود: راه‌اندازی ایرتاکسی از دیگر برنامه‌های مهمی است که در دستور کار شرکت فرودگاه‌های کشور است که تحقق آن نقش مهمی در ارتقای خدمات به مردم دارد و همچنین انجام امور فرهنگی و رسانه‌ای با جدیت در کشور پیگیری و اقدام می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت‌های فرودگاهی و ناوبری ایران با بیان اینکه در کشور ۱۰ فرودگاه بین‌المللی وجود دارد، فرودگاه شهید صدوقی یزد را یکی از مهمترین آنها ذکر کرد که با همت، برنامه ریزی و داشتن استانداردها کسب شده و برای ارتقای خدمات و برنامه‌ها تلاش مضاعف در جریان است.

وی شناسنامه‌دار کردن رسانه‌های میدانی فرودگاه‌های کشور را با اولویت اصلاح نظام‌نامه فرودگاهی در قالب لایحه قانونی واگذاری اماکن فرودگاهی، از دیگر اقدامات و برنامه‌های مهمی ذکر کرد که در دستور کار قرار دارد و تحقق آن موجب افزایش برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی است.

 

نظر شما