شناسهٔ خبر: 67151206 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

مدیر کل روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور:

ایمنی پروازها با جدیت رصد می‌شود

ایسنا

مدیر کل روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هواپیمایی کشور با بیان این که ۹۸ درصد از تاخیر هواپیماها مربوط ناشی از نقص فنی و خارج از اختیارات فرودگاه‌هاست، گفت: هرچند مشکل فرسودگی ناوگان هوایی را داریم ولی ایمنی پروازها با جدیت رصد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک، «رضا کارگر» ظهر امروز چهارشنبه ۲۳ خردادماه در جریان سفر به استان یزد و در نشست با خبرنگاران، بیش از ۹۸ درصد تأخیرهای در پرواز هواپیماها را مربوط ایرلاین‌ها و خارج از اختیار فرودگاه‌ها خواند و تصریح کرد: البته عمده این تاخیرها نیز ناشی از نقص فنی هواپیماها و رفع آن در راستای ایمنی پرواز اتفاق می‌افتد.

وی گفت: در عین حال البته ایرلاین‌ها در قبال تأخیر در پرواز هواپیماهایشان یکسری وظایف در مورد مسافران بر عهده دارند که امیدوار بودیم با ورود ایرلاین‌های خارجی و ایجاد فضای رقابت در پروازهای داخلی، شاهد بهبود این خدمات از سوی ایرلاین‌ها نیز باشیم.

کارگر به مشکل کمبود هواپیما در کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: البته اقداماتی نیز برای رفع این مشکل تدبیر شد که یکی از از آنها استفاده از ایرلاین‌های خارجی برای خدمات رسانی در پروازهای داخلی بود که علی‌رغم این‌ که در برنامه هفتم توسعه دیده شد و در کمیسیون تلفیق بودجه نیز رأی آورد ولی از دستور کار مجلس خارج شد و بسیاری از برنامه‌های دولت را در سال جاری نیز تحت تاثیر قرار داد.

وی از دیگر تدابیر هواپیمایی کشور را تسهیل در صدور مجوز برای فعالیت ایرلاین‌ها و نیز پیگیری ایجاد ایرتاکسی‌ها در کشور ذکر کرد و افزود: البته موضوع ایرتاکسی‌ها در کشور به غلط «جت‌های شخصی» تعبیر شد ولی منظور ما استفاده از هواپیماهای سبک با تعداد مسافر اندک بود که می‌توانست در رفع مشکلات و کمبودها موثر واقع شود.

این مسئول مشکل فرسودگی ناوگان و برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا مسافر را از مهم‌ترین چالش‌های هواپیمایی کشور خواند و اظهار کرد: هرچند مشکل فرسودگی ناوگان را داریم ولی به‌هیچ‌ وجه ایمنی در صنعت هوانوردی شوخی‌بردار نیست و ازسوی سازمان هواپیمایی با جدیت رصد می‌شود.

وی با اشاره به تلاش برای جذب سرمایه‌های خارجی برای توسعه صنعت هواپیمایی کشور، گفت: اخیراً رویدادی در رابطه با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت هواپیمایی کشور برگزار و این فرصت‌هادر قالب اطلس و کتابچه‌ای تهیه و منتشر شده تا سرمایه‌گذاران در صورت تمایل به این فرصتها ورود داشته باشند.

کارگر در مورد نامتناسب بودن سطح خدمات با عنوان بین‌المللی برخی فرودگاه‌ها مانند فرودگاه یزد نیز گفت: به غیر از فرودگاه بین المللی حضرت امام(ره)، از مجموع ۵۶ فرودگاه ذیل شرکت فرودگاه‌های کشور جمعا ۹ فرودگاه براساس استانداردهای جهانی و سطح زیرساختها به عنوان فرودگاه بین المللی شناخته می‌شوند که فرودگاه یزد نیز از جمله آنهاست و تلاش داریم خدمات به مسافران را نیز در این سطح ارتقا دهیم.

وی همچنین از مصوبه‌ای در حوزه آموزش برای رسانه‌ها نیز خبر داد و گفت: طبق این مصوبه، برای رسانه‌ها آموزشهای هوانوردی عمومی و بازدید از لجستیک فرودگاهی را منظور کرده‌ایم.

کارگر در مورد تهدید فرودگاهها از ناحیه فرونشست زمین نیز گفت: خطر فرونشست در فرودگاه‌های کشور خیلی جدی نیست و تاکنون تنها یک مورد در بخشی از فرودگاه مهرآباد گزارش شده است.

این مسئول در بخش پایانی سخنانش با بیان این که به طور ویژه مناسبت‌های ملی و مذهبی مانند نوروز، حج و اربعین را در فرودگاههای کشور مدنظر داریم، گفت: در همین راستا نیز در اربعین امسال برنامه‌های جدی همانند سال گذشته در فرودگاه‌ها تدارک خواهیم دید.

نظر شما