شناسهٔ خبر: 67163158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرکل روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها کشور:

جت شخصی برداشت اشتباهی از ایر تاکسی بود| مشکل فرسودگی ناوگان هوایی ایمنی را تحت الشعاع قرار نمی‌دهد

یزد- مدیرکل روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هواپیمایی گفت: موضوع ایرتاکسی‌ها در کشور به غلط «جت‌ شخصی» تعبیر شد، ما به دنبال استفاده از هواپیماهای سبک با تعداد مسافر اندک بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، رضا کارگر امروز در جمع خبرنگاران استان یزد گفت: تسهیل در صدور مجوز برای فعالیت ایرلاین‌ها و همچنین پیگیری ایجاد ایرتاکسی‌ها در کشور دو سیاست مورد پیگیری ماست. اما متاسفانه موضوع ایرتاکسی‌ها در کشور به غلط «جت‌ شخصی» تعبیر شد. این در حالی است که ما به دنبال استفاده از هواپیماهای سبک با تعداد مسافر اندک بودیم که می‌توانست در رفع مشکلات موجود موثر واقع شود.

وی اظهار داشت: تدابیر مختلفی برای رفع مشکل کمبود هواپیما در کشوراتخاذ شده است. یکی از این تدابیر استفاده از ظرفیت ایرلاین‌های خارجی بود که با وجود تصویب در برنامه هفتم توسعه و رای آوردن در کمیسیون تلفیق بودجه از دستور کار مجلس خارج شد.

کارگر با اشاره به تلاش برای جذب سرمایه‌های خارجی در صنعت هواپیمایی کشور، اعلام کرد: بدین منظور اخیراً رویدادی با موضوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت هواپیمایی کشور برگزار و این فرصت‌ها به سرمایه‌گذاران عرضه شد.

مدیرکل روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هواپیمایی افزود: مشکل فرسودگی ناوگان و برقراری تعادل بین عرضه و تقاضای مسافر دو چالش‌ مهم هواپیمایی کشور می باشد. البته باید تصریح کرد که مشکل فرسودگی ناوگان به‌هیچ‌ وجه ایمنی را تحت الشعاع قرار نخواهد داد و این موضوع به صورت جدی توسط سازمان هواپیمایی رصد می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تناسب سطح خدمات فرودگاه های بین‌المللی اذعان داشت: از مجموع ۵۶ فرودگاه زیرمجموعه شرکت فرودگاه‌های کشورتعداد ۹ فرودگاه طبق استانداردهای جهانی و متناسب با زیرساخت ها به عنوان فرودگاه بین المللی شناخته می‌شوند که فرودگاه یزد نیز از جمله آنهاست. البته در تلاش هستیم خدمت رسانی به مسافران را نیز در این سطح ارتقا دهیم.

نظر شما