شناسهٔ خبر: 67166156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسهیل صدور مجوز ایرلاین‌ها و ایجاد ایرتاکسی‌ها

مدیرکل روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هواپیمایی کشور با تاکید بر اینکه ایمنی پروازها با جدیت رصد می‌شود گفت: بیش از ۹۸ درصد تأخیرات پروازی ناشی از نقص فنی و خارج از اختیارات فرودگاه‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، رضا کارگر در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد با اشاره به بر مشکلات فرسودگی ناوگان هوایی کشور، اظهار داشت: هرچند مشکل فرسودگی ناوگان داریم، ولی ایمنی پروازها به‌هیچ‌وجه شوخی‌بردار نیست و با جدیت توسط سازمان هواپیمایی رصد می‌شود.

وی افزود: ایرلاین‌ها در قبال تأخیرات وظایف مشخصی در قبال مسافران دارند و امیدوار بودیم با ورود ایرلاین‌های خارجی و ایجاد رقابت، شاهد بهبود خدمات باشیم.

کارگر به مشکل کمبود هواپیما در کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اقداماتی برای رفع این مشکل در نظر گرفته شد، از جمله استفاده از ایرلاین‌های خارجی برای خدمات‌رسانی در پروازهای داخلی که با وجود تصویب در کمیسیون تلفیق بودجه، این طرح از دستور کار مجلس خارج شد و برنامه‌های دولت را تحت تاثیر قرار داد.

وی در ادامه به تدابیر هواپیمایی کشور برای تسهیل صدور مجوز ایرلاین‌ها و ایجاد ایرتاکسی‌ها اشاره کرد و گفت: ایرتاکسی‌ها به غلط به عنوان جت‌های شخصی تعبیر شدند، در حالی که هدف استفاده از هواپیماهای سبک برای تعداد مسافر اندک بود که می‌توانست در رفع مشکلات کمک کند.

این مسئول مشکل فرسودگی ناوگان و برقراری تعادل بین عرضه و تقاضای مسافر را از مهم‌ترین چالش‌های هواپیمایی کشور دانست و تاکید کرد: ایمنی پروازها همواره با جدیت رصد می‌شود.

وی به تلاش برای جذب سرمایه‌های خارجی برای توسعه صنعت هواپیمایی کشور اشاره کرد و افزود: رویدادی برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت هواپیمایی برگزار و این فرصت‌ها در قالب اطلس و کتابچه‌ای منتشر شده است.

کارگر همچنین به مسئله نامتناسب بودن سطح خدمات برخی فرودگاه‌ها با عنوان بین‌المللی اشاره کرد و گفت: به غیر از فرودگاه بین‌المللی حضرت امام(ره)، از مجموع 56 فرودگاه تحت نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور، 9 فرودگاه براساس استانداردهای جهانی به عنوان بین‌المللی شناخته می‌شوند که فرودگاه یزد نیز از جمله آنهاست.

وی به مناسبت‌های ملی و مذهبی مانند نوروز، حج و اربعین اشاره کرد و گفت: برای اربعین امسال نیز برنامه‌های جدی همانند سال گذشته در فرودگاه‌ها تدارک خواهیم دید.

انتهای پیام/781/.

نظر شما