شناسهٔ خبر: 67153496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرودگاه یزد:

۳۵۰ میلیارد ریال صرف اجرای طرح‌های عمرانی فرودگاه شهید صدوقی یزد شد+فیلم

یزد- ایرنا- مدیرکل فرودگاه شهید صدوقی (ره) یزد گفت: ۳۵۰ میلیارد ریال بودجه در یکسال گذشته صرف اجرای طرح های مختلف عمرانی مورد نیاز در این مجموعه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، "کمال دهقان منشادی" روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران یزد اهم این طرح‌ها را بر حسب ضرورت و برای رفاه حال مردم شامل محوطه سازی، ایجاد چمن مصنوعی، زیباسازی، نورپردازی و بهینه سازی اکثر فضاهای موجود در محل فرودگاه ذکر کرد.

وی تامین رفاه حال مردم را اساس کار در فرودگاه شهید صدوقی (ره) ذکر کرد که هرچند تاکنون با امکانات و اعتبارات موجود قدم‌هایی برداشته شده ولی کافی نیست و با همه وجود با همکاری مسئولان بیش از گذشته برای تحقق اهداف فرهنگی، رفاهی و عمرانی تلاش ادامه دارد.

این مسئول بیان کرد: فرودگاه شهید صدوقی یزد جزء ۹ فرودگاه مطرح و بین‌المللی ایران است که از لحاظ امکانات در جایگاه خوبی است ولی قدمت برخی از تاسیسات آن عمری بیش از ۵۰ سال دارد که برای بهسازی و ایجاد فضا و امکانات مورد نیاز پیگیری و اقدام می‌شود.

دهقان گفت: در یکسال گذشته برای ارتقای طرح‌های عمرانی و فرهنگی مورد نیاز فرودگاه، هفت پروژه مهم مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته که امیدواریم حدود ۹۵ درصد آن به اتمام رسیده و با اجرایی شدن آنها نقش مهمی در ارتقای خدمات و فعالیت‌ها برای مسافران اجرایی می‌شود.

مدیرکل فرودگاه شهید صدوقی یزد تاکید کرد: برای تامین نظر و رفاه حال مسافران و استفاده کنندگان از فرودگاه در یکسال گذشته سطح پارکینگ موجود ۲ برابر شده و جا برای بیش از ۲۰۰ خودرو در فضای مسقف وجود دارد و همچنین فضا برای پارک یک هزار خودرو در سایر فضاهای فرودگاه وجود دارد.

دهقان منشادی بیان کرد: در دولت شهید رئیسی برای رفاه حال مردم و مسافران در فرودگاه شهید صدوقی اقدامات بسیار خوبی برداشته شده که از جمله آنها می‌توان به راه‌اندازی و تاسیس یزدایر برای نخستین بار اشاره کرد که هم‌اکنون حدود ۲۵ درصد پروازها در استان توسط آن انجام می‌گیرد.

وی گفت: هم‌اکنون وسعت فرودگاه یزد ۷۵۰ هکتار است و یکی از اقدامات خوب در دولت سیزدهم که با همراهی و پیگیری استاندار مصوب شده حدود ۵۰۰ هکتار دیگر به وسعت فرودگاه است که با تحقق آن این مجموعه تبدیل به بزرگترین فرودگاه کشور می‌شود.

۳۵۰ میلیارد ریال صرف اجرای طرح‌های عمرانی فرودگاه شهید صدوقی یزد شد+فیلم

وی یکی از کارهای مهمی که از یک ماه پیش برای نخستین بار در این فرودگاه راه اندازی شد، ایجاد بار هوایی است که یک ترمینال برای جابجایی بار مسافران حتی از نقاط مختلف کشور به دلیل موقعیت خاص و خوب فرودگاه یزد است که توسعه آن پیگیری می‌شود.

این مسئول بیان کرد: با وجودی که در گذشته در فرودگاه شهید صدوقی تنها در هفته ۸۰ پرواز برقرار بود ولی هم‌اکنون به ۱۱۰ پرواز رسیده که مقصد ۸۰ درصد آنها به تهران، ۱۰ درصد به مقصد مشهد مقدس و بقیه به سایر مناطق کشور و خارج است.

همچنین مدیر روابط عمومی شرکت‌های فرودگاهی و ناوبری ایران به اهمیت ارتباط با خبرنگاران و اطلاع رسانی برای انعکاس فعالیت‌ها اشاره کرد و از خبرنگاران یزد به دلیل همراهی با فرودگاه و متولیان امر قدردانی کرد و تداوم آن را در سال‌جاری خواستار شد.

" رضا کارگر " در خصوص گلایه مردم از تاخیر برخی پروازها افزود: دولت برای حل مشکل موجود، حضور ایرلاین‌های خارجی در پروازه‌های داخلی در برنامه هفتم توسعه کشور را مطرح و در کمیسیون تلفیق مجلس نیز رای آورد اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: راه‌اندازی ایرتاکسی از دیگر برنامه‌های مهمی است که در دستور کار شرکت فرودگاه‌های کشور است که تحقق آن نقش مهمی در ارتقای خدمات به مردم دارد و همچنین انجام امور فرهنگی و رسانه‌ای با جدیت در کشور پیگیری و اقدام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در کشور ۱۰ فرودگاه بین‌المللی وجود دارد، فرودگاه شهید صدوقی یزد را یکی از مهمترین آنها ذکر کرد که با همت، برنامه ریزی و داشتن استانداردها کسب شده و برای ارتقای خدمات و برنامه‌ها تلاش مضاعف در جریان است.

وی شناسنامه‌دار کردن رسانه‌های میدانی فرودگاه‌های کشور را با اولویت اصلاح نظام‌نامه فرودگاهی در قالب لایحه قانونی واگذاری اماکن فرودگاهی، از دیگر اقدامات و برنامه‌های مهمی ذکر کرد که در دستور کار قرار دارد و تحقق آن موجب افزایش برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی است.

هفته‌ای ۱۱۰ پرواز در فرودگاه یزد به مقاصد تهران، مشهد ، بندرعباس، نجف و مدینه انجام می‌شود.

نظر شما