شناسهٔ خبر: 67166388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرودگاه ‌۵۰ ساله شهید صدوقی یزد نیاز به نوسازی دارد

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد، گفت: فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی با قدمت ۵۰ ساله خود نیازمند نوسازی و بهبود زیرساخت‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، کمال دهقان منشادی در نشست خبری با خبرنگاران یزد از دو برابر شدن وسعت فرودگاه بین المللی شهید صدوقی(ره) براساس مصوبه دولت خبر داد و اظهار داشت: این اقدام فرودگاه شهید صدوقی(ره) یزد را به یکی از پهناورترین فرودگاه‌های کشور تبدیل خواهد کرد.

وی گفت: فرودگاه شهید صدوقی یزد یکی از مجهزترین فرودگاه‌های کشور است، اما ساخت آن به سال 1348 بازمی‌گردد و بسیاری از فضاهای آن نیاز به نوسازی دارند.

96 درصد مطالعات نوسازی فرودگاه یزد انجام شده است

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد افزود: تاکنون 96 درصد از طرح‌های مطالعاتی برای نوسازی فرودگاه تکمیل شده و با دستور وزیر راه و شهرسازی، به زودی وارد فاز اجرایی خواهند شد.

دهقان‌ منشادی همچنین از اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت با اعتبار 35 میلیارد تومان برای بهبود سیما و منظر فرودگاه خبر داد و اظهار داشت: این طرح‌ها شامل محوطه‌سازی، نورپردازی و خریداری دستگاه «ای بریج» است که با نصب آن، 1800 مترمربع به فضای مفید سالن انتظار و ترمینال مسافری افزوده خواهد شد.

وی به افزایش دو برابری ظرفیت پارکینگ‌های مسقف فرودگاه طی یک سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر پارکینگ روباز با گنجایش یک‌هزار خودرو، تلاش داریم ظرفیت پارکینگ‌های مسقف را به دلیل شرایط آب و هوایی استان افزایش دهیم.

ایجاد شرکت هواپیمایی اختصاصی یزد در دولت آیت الله رئیسی 

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد در پاسخ به سوالی درباره دستاوردهای دولت شهید رئیسی در حوزه حمل و نقل هوایی استان گفت: تأسیس شرکت هواپیمایی «یزد ایر» و افزایش وسعت فرودگاه یزد از مهمترین این دستاوردها است.

دهقان منشادی افزود: بیش از 25 درصد پروازهای فرودگاه یزد توسط «یزد ایر» انجام می‌شود و این شرکت در اعزام زائرین اربعین سال گذشته عملکرد خوبی داشت.

فرودگاه یزد بزرگترین فرودگاه شرکت فرودگاه‌های کشور می‌شود

به گفته وی، وسعت کنونی فرودگاه یزد 570 هکتار است که با اضافه شدن 500 هکتار از زمین‌های جنب فرودگاه، به بزرگترین فرودگاه شرکت فرودگاه‌های کشور تبدیل خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد همچنین از راه‌اندازی ترمینال بار هوایی فرودگاه یزد خبر داد و گفت: تلاش داریم با جذب بار از استان‌های مجاور، به ویژه در حوزه صادرات، فعالیت‌های موثری داشته باشیم.

وی تعداد پروازهای فرودگاه یزد را 100 تا 110 پرواز در هفته اعلام کرد و افزود که این تعداد در جریان اعزام زائران حج به 130 پرواز در هفته نیز افزایش یافت.

تهران، مقصد 80 درصد پروازهای یزد 

وی با اشاره به مقاصد پروازی گفت: 80 درصد پروازها به مقصد تهران، 10 درصد به مشهد و 10 درصد به سایر مقاصد مانند بندرعباس، نجف اشرف و مدینه است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد به چالش‌های مربوط به مسیرهای پروازی اشاره کرد و گفت: مسیر پروازی یزد - استانبول به دلیل کمبود مسافر لغو شده و برای بازگشت پروازهای یزد - کیش تلاش می‌شود؛ برای ایجاد و دوام یک مسیر پروازی نیازمند حداقل 600 مسافر در هفته هستیم.

دهقان منشادی همچنین به فعالیت فرودگاه‌های پردیس و مهریز در استان یزد اشاره کرد و افزود: تحریم‌های غربی بر فعالیت این فرودگاه‌ها که عمدتاً با کاربری آموزشی طراحی شده‌اند، تأثیر داشته است.

وی در پایان به مصوبه‌ای در حوزه آموزش برای رسانه‌ها اشاره کرد و از برنامه‌های آموزشی هوانوردی و بازدید از لجستیک فرودگاهی خبر داد.

دهقان منشادی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح‌ها و برنامه‌ها، فرودگاه یزد به یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین فرودگاه‌های کشور تبدیل شود و نیازهای مسافران و شرکت‌های هواپیمایی به بهترین شکل ممکن برآورده گردد.

انتهای پیام/781/.

نظر شما