شناسهٔ خبر: 67340082 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

هک بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال ترکیه

تجارت نیوز

بیت ترک که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال کشور ترکیه شناخته می‌شود، روز شنبه مورد جمله هکری قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

بزرگترین صرافی ارز دیجیتال کشور ترکیه به‌نام بیت ترک (BtcTurk) در روز شنبه اعلام کرد که مورد حمله هکر‌ها قرار گرفته است. این صرافی ارز دیجیتال دارای پنج میلیون کاربر فعال و یکی از مشهورترین صرافی‌های ارز دیجیتال میان شهروندان کشور ترکیه است که به کاربران امکان خرید ارزهای دیجیتال به‌کمک لیر ترکیه را می‌دهد.

به‌دنبال تورم بی‌سابقه در کشور ترکیه، محبوبیت ارزهای دیجیتال به‌عنوان سپر محافظتی در میان شهروندان این کشور، به‌شدت افزایش یافته است. همچنین با توجه به افزایش انطباق با ارزهای دیجیتال در این کشور، دولت ترکیه پیشنهاد مالیات ۰.۰۳ درصدی بر روی معاملات رمزارزی را داده است. برخی از بانک‌های کشور ترکیه مانند گارانتی نیز که با افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال مواجه شده‌اند، امکان معاملات به‌کمک بیت کوین‌، اتریوم و USDC را فراهم کرده‌اند. 

صرافی ارز دیجیتال بیت ترک در بیست و دوم جون اعلام کرد که حمله سایبری به این صرافی رخ داده است و باعث برداشت‌های غیرکنترل شده از کیف پول کاربران شده است.بنظر می‌رسد که این حمله سایبری، کیف‌پول‌های گرم مورد هدف قرار گرفته است و اتفاقی برای کیف‌پول‌های سرد صرافی بیت ترک نیفتاده است.

بر اساس اعلام رسمی این صرافی ترک، تنها تعدادی از کیف‌پول‌های گرم بیت ترک تحت تاثیر این حمله قرار گرفته است و ۱۰ نوع از ارزهای دیجیتال در این کیف‌پول‌ها مورد هدف قرار گرفته شده‌اند. در اعلام رسمی این صرافی، مبلغ سرقت شده حدود ۵ میلیون دلار، تخمین زده شده است. با وجود این اعلام رسمی، برخی از فعالان بازار ارز دیجیتال، تخمین زده‌اند که بیش از ۵۱ میلیون یورو در این حمله، به‌سرقت برده شده است. 

بر اساس اعلام ریچارد تنگ، مدیرعامل بایننس، این صرافی همکاری خود با بیت ترک را برای مسدود کردن دارایی‌های به‌سرقت خود، آغاز کرده است. بر اساس اعلام مدیرعامل بایننس در شبکه اجتماعی X، تاکنون حدود ۵.۳ میلیون دلار از دارایی‌های به‌سرقت رفته، بلوکه شده است.  

مقامات این صرافی ترک، اعلام کردند که نیازی به نگرانی توسط کاربران نیست و امنیت مالی این صرافی تضمین است. به‌دنبال حمله هنری به این صرافی، بیت ترک، برداشت و واریز وجه به حساب‌های کاربری را به حالت تعلیق درآورده است. 

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

 

نظر شما