شناسهٔ خبر: 67155471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان:

عمليات اجرايي پروژه افزايش ظرفيت پست ليسار آغاز شد

صاحب‌خبر -
عمليات اجرايي پروژه افزايش ظرفيت پست ليسار آغاز شد

خبرگزاری آریا-با توجه به رشد بار روزافزون و تامین برق پایدار منطقه لیسار شهرستان تالش، پروژه افزایش ظرفیت پست لیسار آغاز گردید.

به گزارش خبرگزاری آریا از رشت محمد افتخاری معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه این طرح از پروژه های ضروری شرکت می باشد،گفت: پروژه افزایش ظرفیت پست لیسار با هدف افزایش ضریب اطمینان شبکه و برقرسانی پایدار به مشترکان شهر لیسار و حومه در حال اجرا می باشد.
معاون طرح و توسعه ضمن اشاره به احداث پست تازه تاسیس لیسار، افزود: با توجه نیاز منطقه لیسار، پست 63.20 کیلوولت لیسار در سال 1401 به بهره برداری رسید اما رشد و توسعه سریع شهرنشینی و مراکز صنعتی موجب شد تا این پست نتواند پاسخگوی تامین برق منطقه لیسار باشد.
وی افزود: برای تامین پایدار انرژی برق و برآورده ساختن نیاز منطقه به انرژی برق، پروژه افزایش ظرفیت پست لیسار کلید خورد و 1 دستگاه ترانسفورماتور 30 مگاولت‌آمپر جایگزین 1 دستگاه ترانسفورماتور 15 مگاولت‌آمپر موجود خواهد شد و ظرفیت توان الکتریکی پست، 100 درصد افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به نقش موثر این پروژه در رونق و توسعه منطقه لیسار، تصریح کرد: با اجرای این پروژه ظرفیت بخش فوق توزیع از 15 مگاولت‌آمپر به 30 مگاولت‌آمپر افزایش خواهد یافت و پیش بینی می شود این طرح قبل از اوج بار سال جاری در مدار قرار گیرد.

نظر شما