شناسهٔ خبر: 67259196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خسارت زلزله به ۲۶۰ واحد مسکونی کاشمر/ راه‌اندازی ۸ اردوگاه

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: براساس برآوردهای اولیه ۲۶۰ واحد مسکونی کاشمر در پی زلزله ظهر امروز آسیب دیده‌ و نیاز به بازسازی کامل دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشمر‌، سید‌رضا عباسی ‌اظهار داشت: این واحدهای مسکونی بیشتر مربوطه به روستاهای "زنده جان"، " کسرینه" و "محمدیه" در اطراف شهر کاشمر هستند جایی که کانون زمین لرزه امروز بوده است.

وی افزود: متاسفانه چهار نفر در جریان این زلزله فوت شده‌اند و چهار مصدوم نیز در آی سی یو بستری هستند و وضعیت وخیمی دارند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اتمام امداد‌رسانی میدانی به مصدومان اظهار کرد: عملیات آواربرداری واحدهای تخریب شده از فردا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: شماری از منازل مسکونی نیز بواسطه زلزله دچار خسارت کمتر شده‌اند که با بررسی بیشتر در آینده میزان مجموع خسارات اعلام خواهد شد.

راه‌اندازی 8 اردوگاه اسکان اضطراری برای زلزله زدگان کاشمر

سلیمانی، دبیرکل جمعیت  هلال احمر نیز اظهارداشت: ابتدا 5 اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت بیش از 350 چادر برای زلزله زدگان در کاشمر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تمامی عوامل عملیاتی هلال‌احمر استان خراسان رضوی در تلاش هستند تا خدمات مورد نیاز به ویژه اسکان اضطراری را برای زلزله زدگان ارائه دهند و خوشبختانه شب گذشته تمامی شهروندان اسکان یافتند

سلیمانی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز سنجی صورت گرفته در ابتدا 5 اردوگاه اسکان اضطراری در محدوده امام زاده سید مرتضی، آرامگاه شهید مدرس،ورزشگاه سردار سلیمانی، پارک بانوان پیش بینی شده بود.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ادامه داد:با توجه به نیاز سنجی های انجام شده مناطق جدید جهت برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده شهرستان کاشمر و خلیل آباد شناسایی و اردوگاه های اسکان اضطراری در این مناطق برپا شده است.

وی افزود: در حال حاضر هشت اردوگاه شامل پنج اردوگاه در شهر کاشمر، 2 اردوگاه در محدوده زنده جان و یک اردوگاه در شهر خلیل آباد جهت اسکان و ارایه خدمت به آسیب دیدگان و مردم عزیز برپا شده است.

انتهای پیام/282/.

نظر شما