شناسهٔ خبر: 67259192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار دزپارت عنوان کرد

اجرای ‌طرح‌ آبرسانی دزپارت از خدمات دولت سیزدهم

فاطمه سعدیان

فرماندار دزپارت با تشریح خدمات اجرا شده در این شهرستان در دولت سیزدهم، از آغاز طرح آبرسانی دزپارت به عنوان مطالبه ۲۰ ساله مردم خبر داد.

صاحب‌خبر -

مجید رحمانی‌اصل در گفت‌وگو با ایسنا، با تسلیت شهادت رییس جمهور، اظهار کرد: شهرستان شدن دزپارت همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم بود. بنابراین در ابتدای فعالیت، ۱۳ اداره در شهرستان مستقر شدند تا به شهروندان خدمت‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه آبرسانی به دزپارت مطالبه ۲۰ سال اخیر مردم بوده است، افزود: با توجه به اهمیت تنش آبی در دهدز مهمترین پروژه اجرا شده، طرح آبرسانی به شهرستان دزپارت با اعتبار اولیه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بود. علی‌رغم محدودیت منابع مالی با تاکید رییس جمهور شهید، طرح آبرسانی به دزپارت اکنون از پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی و پیشرفت ۸۰ درصدی ایستگاه‌های پمپاژ برخوردار است که پیش‌بینی می‌شود تا مهر یا آبان ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

رحمانی‌اصل با بیان اینکه خدمات دولت در شهرستان مشهود است، ادامه داد: با افتتاح طرح آبرسانی دزپارت، جمعیت حدودا ۱۲ هزار نفری در شهرستان‌های دهدز و ۳۶ روستای اطراف تحت پوشش قرار خواهند گرفت و مردم به خواسته و مطالبه ۲۰ ساله خود خواهند رسید که در این دولت محقق شد.

وی اضافه کرد: جاده ارتباطی ایذه- دهدز –لردگان - چهارمحال و بختیاری، جاده ترانزیتی مهم استان است که در ایام نوروز شاهد تردد روزانه ۵ هزار دستگاه خودرو در آن هستیم و در این زمینه اعتبار ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد تومانی برای روکش آسفالت و ایمنی این جاده هزینه شد.

رحمانی‌اصل افزود: همچنین ۱۱ کیلومتر از جاده دهدز به بخش قارون با اعتبار هزینه شده ۲۰ میلیارد تومان تا چهلمین روز شهادت شهدای خدمت به بهره‌برداری می‌رسد. بهسازی و آسفالت ۱۴ کیلومتر از مسیر روستاهای گردشگری سادات حسینی تا شیوند، از دیگر خدمات عمرانی و زیرساختی در دولت سیزدهم است.

فرماندار دزپارت عنوان کرد: آبرسانی به ۵ تا ۶ روستا از منطقه سادات حسینی از محل اعتبارات استانی از دیگر خدمات انجام شده بود که این روستاها چندین سال دچار تنش آبی بودند.

وی ادامه داد: ۱۵ تا ۱۶ روستا در بخش قارون از نعمت گاز بی بهره بودند. در دولت سیزدهم، گازرسانی به هزار و ۳۰۰  خانوار در این روستاها با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در حال اجرا است که پیشرفت فیزیکی بالا دارند. البته گاز برخی از روستاها وصل شده است.

رحمانی‌اصل اظهار کرد: طی سه سال گذشته ۷ مدرسه در دزپارت احداث شده است. عملیات کلنگ‌زنی چند مدرسه دیگر نیز به زودی انجام می‌شود. همچنین ۷۰ درصد مسیرها و جاده‌های روستایی و عشایری دزپارت از محل اعتبارات آلایندگی‌، بهسازی شدند.

وی یاداور شد: همچنین عملیات بهسازی و احداث کانال برای دفع آب‌های سطحی در بیش از ۴۰ روستا اجرا شد و در مجموع در سه سال دولت مردمی، خدمات بسیار زیاد عمرانی و زیرساختی انجام شد.

انتهای پیام

نظر شما