شناسهٔ خبر: 67140931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات اجرایی افزایش ۲ برابری ظرفیت پست برق لیسار تالش گیلان آغاز شد

رشت - ایرنا - معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: با توجه به رشد روزافزون بار و تامین برق پایدار منطقه لیسار شهرستان تالش، پروژه افزایش ۲ برابری ظرفیت پست این منطقه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد افتخاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح از پروژه‌های ضروری شرکت است، اظهار کرد: پروژه افزایش ظرفیت پست لیسار با هدف ارتقا ضریب اطمینان شبکه و برق‌رسانی پایدار به مشترکان این شهر و حومه در حال اجراست.

وی به احداث پست تازه تاسیس لیسار اشاره کرد و افزود: با توجه یه نیاز منطقه لیسار، پست ۶۳.۲۰ کیلوولت منطقه در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید اما رشد و توسعه سریع شهرنشینی و مراکز صنعتی موجب شد تا نتواند پاسخگوی تامین نیاز برق منطقه باشد.

وی ادامه داد: برای تامین پایدار انرژی برق و برآورده کردن نیاز منطقه، پروژه افزایش ظرفیت پست لیسار کلید خورد که در این راستا یک دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت‌آمپری جایگزین ترانسفورماتور ۱۵ مگاولت‌آمپر موجود خواهد شد و ظرفیت توان الکتریکی پست ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به نقش موثر این پروژه در رونق و توسعه منطقه لیسار، بیان کرد: با اجرای این پروژه، ظرفیت بخش فوق توزیع از ۱۵ مگاولت‌آمپر به ۳۰ مگاولت‌آمپر افزایش خواهد یافت و پیش بینی می شود این طرح قبل از اوج بار سال جاری در مدار قرار گیرد.

نظر شما