شناسهٔ خبر: 67142159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون برق منطقه‌ای گیلان خبر داد

آغاز عملیات اجرایی پروژه افزایش ظرفیت پست برق لیسار

طاهره رفعتی

معاون برق منطقه گیلان گفت: با توجه به رشد بار روزافزون و تامین برق پایدار منطقه لیسار شهرستان تالش، پروژه افزایش ظرفیت پست لیسار آغاز شد.

صاحب‌خبر -

محمد افتخاری امروز، ۲۳ خردادماه در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه این طرح از پروژه های ضروری شرکت برق منطقه ای استان گیلان است، گفت: پروژه افزایش ظرفیت پست لیسار با هدف افزایش ضریب اطمینان شبکه و برق رسانی پایدار به مشترکان شهر لیسار و حومه در حال اجراست.

وی ضمن اشاره به احداث پست تازه تاسیس لیسار، افزود: با توجه به نیاز منطقه لیسار، پست ۶۳.۲۰ کیلوولت لیسار در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید، اما رشد و توسعه سریع شهرنشینی و مراکز صنعتی موجب شد تا این پست نتواند پاسخگوی تامین برق منطقه لیسار باشد.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه برای تامین پایدار انرژی برق و برآورده ساختن نیاز منطقه به انرژی برق، پروژه افزایش ظرفیت پست لیسار کلید خورد، تصریح کرد: یک دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپر جایگزین یک دستگاه ترانسفورماتور ۱۵ مگاولت آمپر موجود خواهد شد و ظرفیت توان الکتریکی پست، ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

افتخاری با اشاره به نقش موثر این پروژه در رونق و توسعه منطقه لیسار، عنوان کرد: با اجرای این پروژه ظرفیت بخش فوق توزیع از ۱۵ مگاولت آمپر به ۳۰ مگاولت آمپر افزایش خواهد یافت و پیش بینی می شود این طرح قبل از اوج بار سال جاری در مدار قرار گیرد.

انتهای پیام

نظر شما