شناسهٔ خبر: 67154059 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام قمی:

خدمت چای‌ریزان و آشپزهای مجالس حسینی سراسر اخلاص است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه کار چای‌ریزان و آشپزان درگاه سیدالشهدا(ع) سراسر اخلاص است، گفت: کسی که خادم سیدالشهدا(ع) باشد، خیر بیشتری به مردم می‌رساند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمد قمیبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم افتتاحیه رویداد مجنون امروز، ۲۳ خردادماه در محل مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی سخنانی بیان کرد: در محضر اساتید و پیرغلامان سیدالشهدا (ع) فرصتی برای این کمترین و خادم پیرغلامان نمی‌رسد. پیر در ادبیات و مکتب ما الزاماً به معنی کهن و سن و سال بالا نیست، بلکه پیر مرشد و بزرگ‌تر و راه بلد است و دستان جوانان را گرفته و به دنبال خود می‌برد.

وی افزود: به نقلی ۴۰ جوان در کربلا شهید شدند، اما اولین سری که به کوفه رفت، سر حبیب بن مظاهر بود. ما به خود می‌بالیم که نوکر و خادم پیرغلامان سیدالشهدا (ع) هستیم. در گذشته پیرغلامان در محلات مختلف پرچم عزای امام‌حسین (ع) را در حسینیه بیرون آورده و مقدمات عزاداری در مجالس حسینی را فراهم می‌کردند.

قمی تصریح کرد: پیر، مکرم است و ما با افتخار دستان خود را به سینه گذاشته و جلوی بزرگ‌تر‌های خود که عمری برای سیدالشهدا (ع) عزاداری می‌کردند، تعظیم می‌کنیم. کسی که خادم سیدالشهدا (ع) باشد، خیر بیشتری به مردم می‌رساند. کار چای‌ریزی و آشپزی هیئت‌ها خیلی به اخلاص نزدیک بوده و در درگاه امام حسین (ع) مقرب‌تر است. دست‌هایی که استکان مجالس حسینی را شسته و غذای این مجالس را تهیه می‌کنند، می‌بوسیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: این پرچمی که خادمان حسینی به اهتزار در می‌آورند، معنای مقاومت و حقیقت است. امیدواریم خادمان حسینی این پرچم را بلندآوازه‌تر به اهتزار درآورند.

در این مراسم با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مجید باباخانی، رئیس سازمان هیئات تشکل‌های دینی و سایر مسئولان از ۱۴ نفر از آشپزها و چای‌ریزان مجالس عزاداری امام حسین (ع) تجلیل به عمل آمد. 

در این مراسم از چای‌ریزان مجالس امام حسین (ع) شامل جواد هدایتیان، حسین داودی، رضا بازوبند، قربانعلی پیروز، اصغر مداح‌فر، علی علیزاده، هوشنگ آزیر، محسن سبزیکار، سیدامیر صفوی، سیدمجتبی کلهر، حسن جهانبخش، علی عباس‌زاده، حسین ساوج و سیداصغر عصار تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما