شناسهٔ خبر: 67154994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

کار چای‌ریزان و آشپزهای هیئت‌ها به درگاه امام حسین(ع) مقرب‌تر است

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: کار چای‌ریزان و آشپزهای هیئت‌ها خیلی به اخلاص نزدیک است و به درگاه امام حسین(ع) مقرب‌تر است. ما دست آشپزها و چای‌ریزان را می‌بوسیم. شاید کارهایی از ما برنیامده باشد، اما کوتاهی نکردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، حجت الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در رویداد «مقام مجنون» آیین تکریم و نکوداشت آشپزها و آبدارچی‌های پیشکسوت هیأت‌های مذهبی که عصر روز چهارشنبه ۲۳ خردادماه در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) تهران برگزار شد، طی سخنانی محضر پیرغلامان حضرت سیدالشهداء (ع) گفت: پیر در ادبیات ما و مکتب ما الزاماً به معنای کهن و سن و سال بالا نیست. پیر غلام، مرشد است، بزرگتر و راه بلد است و دست جوان را می‌گیرد و می‌برد. مکتب حسینی آداب خود را دارد.

وی با بیان اینکه ۴۰ جوان و نوجوان در کربلا شهید شدند و روایت شده که ۱۸ جوان هاشمی در کربلا شهید شدند، افزود:، اما اولین سری که به کوفه فرستاده شد، سر حبیب ابن مظاهر بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما به خود می‌بالیم که همه افتخارمان است است که نوکر پیرغلامان سیدالشهداء (ع) هستیم. پیر مکرم است. ما با افتخار دست خود را روی سینه می‌گذاریم و جلوی بزرگتر خود تعظیم می‌کنیم، آن کسی که عمری برای سیدالشهدا خادمی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی اظهار داشت: کسی که خادم امام رضا (ع) بود، خادم مردم و جمهور بود و شهید جمهور شد. آن کسی که خادم سیدالشهدا (ع) است بیشتر خیرش به مردم می‌رسد و به عزاداران حسینی خدمت می‌کند.

وی تاکید کرد: کار چای‌ریزان و آشپزهای هیئت‌ها خیلی به اخلاص نزدیک است و به درگاه امام حسین(ع) مقرب‌تر است. ما دست آشپزها و چای‌ریزان را می‌بوسیم. شاید کارهایی از ما برنیامده باشد، اما کوتاهی نکردیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان با قدردانی از خادمان دستگاه‌های عزاداری‌های حسینی گفت: این پرچمی که به اهتزاز درآوردید معنای مقاومت و حقیقت است، از شما می‌خواهیم این پرچم را بلندآوازه‌تر به اهتزاز درآورید.

انتهای پیام/

نظر شما