شناسهٔ خبر: 67143712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در آستانه عید قربان

۶۴ تیم دامپزشکی نظارت بر ذبح دام را در آذربایجان‌غربی عهده‌دار هستند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: نظارت بر ذبح دام‌های قربانی در آستانه «عید سعید قربان» با فعالیت ۶۴ اکیپ و ۱۳۰ نیروی فنی دامپزشکی این استان در مناطق مختلف تشدید می‌شود.

صاحب‌خبر -

سید امید خلیل زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انجام سنت حسنه قربانی در روز عید سعید قربان و انجام مقدمات این امر در روزهای اوایل ذیحجه افزود: نیروهای فنی اعم از دامپزشک، بازرس گوشت و ناظران شرعی در این نظارت‌ها حضور دارند.

وی اضافه کرد: به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت قربانی و تامین بهداشت عموم، اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی با هماهنگی استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، امامان جمعه و جماعات و با ۱۹ اکیپ ثابت و ۴۵ اکیپ سیار در سطح استان آماده پذیرش دام‌های نذری و قربانی(گاو، گوسفند و بز) جهت نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی، بهداشتی و شرعی در روز عید سعید قربان به صورت رایگان است.

به گفته مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی، با توجه به اینکه در روز عید قربان عده‌ای از افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به کشتار و فروش دام‌های مشکوک در میادین و چهارراه‌های بزرگ شهر تحت پوشش دام قربانی و نذری می‌کنند، توصیه می‌شود شهروندان دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه دامی شهرستان و یا در محل‌های تعیین شده از طرف شهرداری‌ها و مشاوره با ماموران دامپزشکی خریداری و ذبح کنند.

وی اضافه کرد: اکیپ‌های سیار کنترل بهداشتی شبکه‌های دامپزشکی با عوامل کشتار دام و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز (قصابی‌ها) در روز عید قربان برخورد قانونی می‌کنند.

خلیل زاده ادامه داد: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام‌های قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در روز عید قربان با شماره تماس ۳۲۷۷۸۷۰۱ و شماره تلفن ۳۲۴۲۶۸۴۸ شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه، سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر آماده ارائه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سووالات شهروندان هستند.

دوشنبه هفته آینده مصادف با ۲۸ خرداد، عید سعید قربان است.

نظر شما