شناسهٔ خبر: 67128647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۷ گروه دامپزشکی خراسان‌شمالی سلامت دام عید قربان را رصد می‌کنند

بجنورد-ایرنا- رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: ۶۷ گروه ثابت و سیار دامپزشکی استان بر سلامت دام در روز عید قربان امسال نظارت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

ابراهیم تقوایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۸ نفر دامپزشک و ۶۱ بازرس در روز عید قربان امسال خدمات رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه همچنین ۱۲ نفر ناظر شرعی بر کشتار دام روز عید قربان نظارت خواهند کرد، افزود: ۴۲ نفر کارشناسان بخش خصوصی نیز برای نظارت بر سلامت دام نظارت دارند که خدمات آنان برای مردم رایگان است.

تقوایی با بیان اینکه بیشترین دام های ذبح شده در روز عید قربان مربوط به مناطق ترکمن نشین است، ادامه داد: یک سوم از نیروهای دامپزشکی و بازرسان استان در این روز در مناطق ترکمن نشین استان حضور خواهند یافت و علاوه بر آن چند گروه از ستاد دامپزشکی استان نیز به این مناطق اعزام خواهند شد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خدمات کارشناسان دامپزشکی در این روز برای نظارت بر سلامت دام قبل، حین و بعد از کشتار رایگان است.

وی افزود: عیدقربان پارسال نظارت بر سلامت ۲ هزار و ۹۱۸ راس دام انجام شد، سلامت ۲ هزار و یک راس دام پس از ذبح بازرسی شد و در این بازدیدها ۷۲۷ کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف از چرخه خارج شد.

کشتار دام عیدقربان را به کشتارگاه بسپارید

تقوایی، کشتار دام در منازل و یا معابر را از دغدغه های بهداشتی روز عیدقربان عنوان کرد و گفت: مردم برای جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک دام و انسان از کشتار دام در منازل خودداری کرده و این کار را به کشتارگاه ها بسپارند.

وی خاطرنشان کرد: ضایعات کشتار باید به صورت بهداشتی امحا شود در این زمینه شهرداری ها مکلف شدند در روز عید قربان نسبت به تخلیه سطل های زباله اقدام کنند و در صورت امکان آن ها را شست و شو دهند.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: ضایعات دام کشتار در چند نوبت جمع آوری می شود و شهرداری ها باید از دپوی پوست دام در معابر عمومی جلوگیری کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما