شناسهٔ خبر: 67128460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولید گوشت در خراسان‌شمالی هفت درصد افزایش یافت 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: ۳۷ هزار تن گوشت در کشتارگاه های دام و طیور استان در دولت سیزدهم تولید شد که نسبت به دولت قبل هفت درصد افزایش را نشان می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حمید رمضانی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: از این میزان تولید ۳۲ هزار تن گوشت سفید و مابقی مربوط به گوشت قرمز است.

وی افزود: همچنین دامپزشکی خراسان شمالی در این بازه زمانی بر کشتار ۸۷ هزار راس دام سبک و سنگین و کشتار ۱۷ میلیون قطعه طیور نظارت کرد.

تشدید نظارت بر کشتار دام در عید قربان

رمضانی گفت: نظارت های دامپزشکی بر کشتار دام عید قربان تشدید و در این زمینه هماهنگی های بین بخشی با دستگاه های مختلف انجام شد تا این آیین بدون مخاطرات بهداشتی در استان انجام شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان دامپزشکی از فردا در شهرستان مرزی راز و جرگلان و مناطق ترکمن نشین استان مستقر می شوند، افزود: کارشناسان دامپزشکی با استقرار در مناطق مختلف، بازرسی های قبل از کشتار را انجام می دهند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کارشناسان و دامپزشکان در روز عید قربان بر سلامت دام قبل، حین و پس از ذبح نظارت می کنند و تمامی خدمات مربوط به عید قربان به شکل رایگان ارائه می شود.

وی ادامه داد: نظارت و بازرسی های دامپزشکی از میادین عرضه دام شهرهای بجنورد، آشخانه، اسفراین، گرمه و جاجرم نیز از فردا در استان آغاز می شود و در این مراکز مشاوره و خدمات رایگان به مردم در تامین دام زنده ارائه خواهد شد.

رمضانی تاکید کرد: مردم و خیران دام زنده مورد نیاز برای عید قربان را از مراکز مجاز تامین کنند زیراکه کارشناسان دامپزشکی در مراکز تعیین شده برای عرضه دام زنده حضور دارند و سلامت دام زنده را بررسی و خدمات رایگان ارائه می دهند.

وی گفت: مردم برای جلوگیری از بروز و انتشار بیماری از کشتار دام در معابر و منازل خودداری کرده و کشتار دام را به کشتارگاه ها بسپارند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: امسال در مناطق ترکمن نشین به ویژه در روستاهایی که حجم کشتار دام در روز عید قربان در آن بالا است، سوله هایی برای انجام کشتار دام فعال می شود تا جمع آوری پسماندها و نیز نظارت های کشتار بهتر انجام شود.

در این استان ۲ میلیون و ۳۶ هزار راس دام سبک، ۲ هزار ۳۵۰ نفر شتر، ۸۴ هزار و ۲۳۰ راس دام سنگین و در مجموع حدود سه میلیون واحد دامی در استان نگهداری و پرورش داده می شود.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

نظر شما