شناسهٔ خبر: 67129115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در آستانه عید قربان؛

35 اکیپ دامپزشکی جهت ارائه خدمات به مردم در حالت آماده باش هستند

در آستانه عید قربان؛ مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: 35 اکیپ ثابت و سیار در قالب 71 پرسنل فنی و متخصص دامپزشکی در آستانه عید قربان جهت ارائه خدمات به مردم در حالت آماده باش هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مهدی فیضی با اشاره به فرا رسیدن عید قربان اظهار کرد: به منظور اطمینان شهروندان از سلامت گوشت و آلایش خوراکی مصرفی و سلامت دامهای قربانی اداره کل دامپزشکی با اجرای طرح ضربتی نظارت بهداشتی  و با تجهیز و ساماندهی 35  اکیپ ثابت و سیار در قالب 71 پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی گوشت و 10 روحانی ناظر ذبح  شرعی در عید سعید قربان جهت انجام عملیات نظارت بهداشتی و شرعی در  خدمت به شهروندان به حال آماده باش است.

وی افزود: شهروندان در راستای پیشگیری از برخی از بیماریهای  مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با توجه به شروع فصل گرما و نیز بیماریهای مهمی نظیر هاری، سل، بروسلوز، شاربن، کیست هداتید از خرید گوشت های حاصل از ذبح دامهای غیر مجاز که بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی و خارج از کشتارگاهها و عموماً در روستاهای اطراف تهیه و وارد چرخه مصرف می شود، جداً خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: به هنگام خرید گوشت حتما از ممهور  بودن آن به مهر بهداشتی دامپزشکی اطمینان حاصل کرده و ترجیحاً فراورده های خام دامی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی کددار و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند.

فیضی ادامه داد: شهروندان می توانند با مراجعه به اکیپ های دامپزشکی که در عید سعید قربان در میادین اصلی تمامی شهرستانهای استان مستقر هستند و یا ضمن مراجعه به اداره دامپزشکی محل اقامت خود و حضور اکیپ سیار دامپزشکی در منزل از سلامت دام قربانی اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه کلیه کشتارگاه های دام استان در عید سعید قربان فعال بوده و آماده ارائه خدمات بهداشتی رایگان به شهروندان هستند، گفت: لذا توصیه می شود دام قربانی خود را جهت ذبح و آماده سازی لاشه به کشتارگاه منتقل نموده و از خدمات بهداشتی کشتارگاه بهره مند شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با هدف تامین حداکثری سلامت مردم، از عموم شهروندان انتظار می رود با آگاهی کامل از اهمیت موضوع سلامت با اکیپ های سیار بازرسی بهداشتی دامپزشکی همکاری کنند، در این اطلاعیه شماره تلفن های 33394800 و سامانه تلفن گویای 1512 اداره کل دامپزشکی جهت ارتباطات مردمی منظور شده و آماده دریافت گزارش مردمی هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما