شناسهٔ خبر: 67346520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستان بیرجند: تخلف انتخاباتی در خراسان جنوبی ثبت نشد

بیرجند - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: تا این لحظه هیچ پرونده تخلف انتخاباتی در استان ثبت نشده است و حین و بعد از برگزاری انتخابات نیز تمهیدات لازم فراهم شده تا از بروز تخلفات جلوگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌ الاسلام علی نسایی زهان روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان که در دادگستری خراسان جنوبی برگزار شد افزود: استاندار، فرمانداران، فراجا و دستگاه‌های مربوطه تمهیدات لازم را فراهم کرده‌ و برگزار کنندگان انتخابات توجیه شده‌اند.

وی گفت: اگر افرادی به هر نحو بخواهند در روند برگزاری انتخابات خلل وارد کرده یا کسانی بخواهند بعد از اتمام و اعلام نتایج دست به تحرکاتی بزنند دستگاه قضا در چارچوب قانون با آنها برخورد خواهد کرد و جای هیچ اغماض و ملاحظه‌ای نیست.

دادستان بیرجند ادامه داد: میزان رای ملت است و باید از رای مردم امانت داری کنیم لذا افرادی که قبل از شمارش و اعلام رسمی نتایج توسط وزارت کشور بخواهند نتایج را اعلام کنند، احضار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اعلام نظر و نتایج انتخابات ریاست جمهوری تنها از طریق مراجع رسمی باید صورت گیرد تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد وقایع سال ۸۸ تکرار شود.

حجت الاسلام نسایی زهان گفت: به دنبال پرونده سازی برای هیچ فردی نیستیم لذا تا جای ممکن باید طرفداران کاندیداها، مسئولان ستادهای استانی و شهرستانی توجیه شوند و از مشکلات احتمالی پیشگیری کرد.

وی تاکید کرد: فضای مجازی باید رصد و کنترل شود چون عده‌ای درصدد ایجاد ناامنی و نا امیدی در بین مردم هستند، افرادی که قصد تخریب دارند در وهله نخست تذکر داده شود و در صورت ادامه، به دستگاه قضایی معرفی شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت موضوع انتخابات اگر جرمی اتفاق بیفتد باید به سرعت رسیدگی و اعلام نتیجه شود.

وی افزود: برای افزایش درصد مشارکت مردم در انتخابات به صورت شرعی و قانونی تکلیف داریم و امیدواریم هشتم تیر ماه مردم استان حماسه دیگری را با مشارکت بالا و انتخاب اصلح خلق کنند.

حجت‌ الاسلام نسایی زهان بیان کرد: با تلاش مجدانه و جهادی جامعه اطلاعاتی در کشور و استان از امنیت پایدار برخوردار هستیم و علت امنیت استان به بخاطر تلاش‌های بی‌وقفه‌ای دستگاه‌های امنیتی و انتظامی است که باید ادامه یابد.

وی گفت: در ایام انتخابات دشمنان داخلی و خارجی درصدد هستند به گونه‌ای نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند، امکانات و اقدامات خوبی که به برکت شهدا حاصل شده را کمرنگ نشان دهند.

دادستان بیرجند اظهار کرد: اکنون امکاناتی که در اختیار مردم قرار دارد به هیچ عنوان با گذشته قابل مقایسه نیست هرچند مشکلاتی نیز وجود دارد که باید همه ما تلاش کنیم روز به روز این مشکلات کاهش یابد.

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: قضاوت کار بسیار سختی است و اگر در پرونده دقت لازم لحاظ نشود شاید فردی از هستی ساقط شود لذا با آبرو، جان و مال مردم سر و کار داریم.

حجت‌ الاسلام نسایی زهان افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی، قضایی و امنیتی باید آماده باش کامل داشته باشند تا مشکلی ایجاد نشود یا در صورت بروز مشکل با تعامل و سرعت عمل رفع شود.

وی گفت: در روز انتخابات تاکید خواهیم کرد تمامی دادستان‌های استان در دستگاه قضایی حضور داشته باشند تا در صورت بروز مشکل در اسرع وقت موضوع رسیدگی و حل و فصل شود.

این نشست با ۲ دستور کار ارائه اخبار و گزارش‌های مربوط به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان، بررسی وضعیت تبلیغات نامزدها و آمادگی‌های لازم در روز برگزاری انتخابات برگزار شد.

نظر شما