شناسهٔ خبر: 67143451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برخورداری ساکنان ۷۰ روستا محروم در خراسان رضوی از آب شرب پایدار

۷۰ روستا با ۱۰۲ هزار نفر جمعیت در قالب جهاد آبرسانی طرح محرومیت زدایی دولت سیزدهم از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند.

صاحب‌خبر -

برخورداری ساکنان ۷۰ روستا محروم در خراسان رضوی از آب شرب پایدار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: جهاد آبرسانی به روستاهای محروم خراسان رضوی با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اوایل سال ۱۴۰۱ در استان آغاز شد.

حسین امامی افزود: در مرحله نخست این طرح ۱۲۱ روستا با پنج هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار از تنش آبی خارج و از آب شرب پایدار برخوردار می شوند.

امامی ادامه داد: از این رو با حفر ۳۱ حلقه چاه و ساخت پنج هزار و ۵۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره، اجرای ۱۵۲ کیلومتر خط انتقال، ۱۳۹ کیلومتر شبکه توزیع ، واگذاری چهار هزار و ۷۰۰ فقره انشعاب، مشکل آب شرب ۷۰ روستا در استان با صرف چهار هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برطرف و  تقدیم روستاییان می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: این طرح ها فردا ۲۴ خرداد ماه با حضور سرپرست ریاست جمهوری افتتاح می شود و با اجرای این طرح زمینه تحول اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در مناطق روستایی فراهم می شود.

 خراسان رضوی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح های آب‌رسانی روستایی و طرح جهاد آب‌رسانی است که از اسفند سال ۱۴۰۰ اجرایی شده است.

هم اینک یک میلیون و ٣٣٠ هزار مشترک در بخش آب و ٢۴۵ هزار مشترک در بخش فاضلاب استان به جز شهر مشهد تحت پوشش این شرکت هستند.

سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای خراسان رضوی به جز مشهد تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند.

٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت خشکسالی شدید و ۶٠ درصد از این مساحت در وضعیت خشکسالی بسیار شدید است.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبهای زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده است.

نظر شما