شناسهٔ خبر: 67147765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افتتاح پروژه‌های آبرسانی به ۷۰ روستای محروم خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان رضوی گفت: پروژه‌های آبرسانی به ۷۰ روستای محروم استان در سفر سرپرست ریاست جمهوری به استان افتتاح می‌شود؛ این روستاها با ۱۰۲ هزار نفر جمعیت در قالب جهاد آبرسانی طرح محرومیت زدایی دولت از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حسین امامی امروز در همایش روابط عمومی‌های آبفای خراسان رضوی گفت: هشت هزار میلیارد ریال صرف اجرای پروژه‌های تنش‌زدایی شهرها و روستاهای خراسان رضوی برای گذر از تابستان 1403 می‌شود که این پروژه‌ها شامل حفر چاه، احداث مخزن ذخیره و اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع آب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به 800 هزار مترمکعب ظرفیت ذخیره آب در استان، یکی از چالش های این بخش را پایین بودن سرانه مخزن ذخیره دانست و از اجرای پروژه های در دست احداث مخزن به ظرفیت 80 هزار متر مکعب در خراسان رضوی خبر داد و افزود: 30 هزار مترمکعب هم در مرحله مناقصه قرار دارد.

امامی با اشاره به عملیات حفر و تجهیز چاه در برخی شهرها از جمله تربت حیدریه، سبزوار، نیشابور، تربت جام، چناران و گناباد گفت: منابع آب شرب مورد نیاز سه هزار و 300 نفر جمعیت روستایی و شهری تحت پوشش آبفا در استان از طریق هزارو 400 حلقه چاه تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: آبفای استان با زحمات شبانه روزی و همت مجموعه همکاران موفق به گذر از پیک مصرف تابستان 1402 شد.

امامی خشکسالی را مهمترین عنوان متولیان آب نام برد و گفت: ذهن جامعه باید برای پذیرش مطالب مرتبط با این پدیده آماده شود و این وظیفه روابط عمومی‌ها را دو چندان می‌کند.

افتتاح پروژه‌های جهاد آبرسانی خراسان رضوی با حضور سرپرست ریاست جمهوری

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان این مطلب که پروژه‌های آبرسانی به 70 روستای محروم خراسان رضوی در سفر محمد مخبر؛ سرپرست ریاست جمهوری به خراسان رضوی افتتاح می‌شود، افزود: این تعداد روستا با 102 هزار نفر جمعیت در قالب جهاد آبرسانی طرح محرومیت‌زدایی دولت سیزدهم از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

 امامی با اشاره به سیاست‌های کلان دولت سیزدهم و توجه خاص رئیس جمهور شهید به نقاط محروم گفت:جهاد آبرسانی به روستاهای محروم استان با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اوایل سال 1401 در خراسان رضوی آغاز شد.

به گفته وی بر اساس این طرح مقرر شد 121 روستا در مرحله نخست با پنج هرار و 750 میلیارد ریال اعتبار از تنش آبی خارج و از آب شرب پایدار برخوردار شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اعلام کرد: در همین مدت با حفر 31 حلقه چاه و ساخت 5 هزار و 500 متر مکعب مخزن ذخیره ، اجرای 152 کیلومتر خط انتقال و 139 کیلومتر شبکه توزیع و واگذاری  4 هزار و 700 فقره انشعاب ، مشکل آب شرب 70 روستای استان پهناور خراسان رضوی با صرف چهار هزار و 150 میلیارد ریال اعتبار برطرف و به عنوان دستاورد "یادگار ابراهیم" تقدیم روستائیان سختکوش و زحمتکش استان می شود.

امامی از این مهم به عنوان هدیه ارزشمند و الهی نام برد که زمینه تحول اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در مناطق روستایی را فراهم آورده و به شکوفایی هر چه بیشتر روستاها منجر خواهد شد.

انتهای پیام/282

نظر شما